CokeLightMedlem sedan juni 2000506 inlägg
Hejsan allihopa,
Jag har sökt lite i "arkivet" men inte hittat nåt som passar.. ?
Hur (kan man?) submitta två olika <form>'s som ligger i olika frames med en och samma submit?
Så som jag gjort nu ser det ut typ så här:
function saveData()
{
formEtt.submit();
parent.frameOvan.document.formTva.submit();
}
Här så submittas bara den "submit" som ligger längst ner, i det här fallet "formTva". Byter jag plats på dem submittas alltså "formEtt".
Jag börjar stöta på det här problemet oftare och det går ju att kringgå om först samlar allt värde i en frame, och sen submittar, men det blir ju lite onödigt mycket kod.. Någon som vet..? Jag förklarar gärna igen om det skulle behövas. Tack :)
------------------
"Between stimulus and response is a pause wherein our ability to choose lies".
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
så länge som de två formulären inte har samma targetframe så borde det gå alldeles utmärkt att låta javascriptet submitta båda formulären.
------------------
can i borrow your goat?
Jaha, ja.. tack för snabba svaret :) Nu när jag tänker efter så är det ju ganska uppenbart att det inte fungerar.. jo, det är till samma frame.. ehm.. :r
("Target" framen innehåller asp-fil med en massa request.querystring("blabla") och jag ville hämta värden från båda <form> taggarna.. )
Men jag kom o tänka på att man kanske kan lägga värdena i cookies först o sen uppdatera... fast det blir ju extra-kod det med iofs.. det kanske funkar istället?
------------------
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
i annat fall kan du ju köra en enkel submit, och den aspsidan som laddas kan ju som sista grej köra igång submit(); på det andra formuläret.
det tror jag är den enklaste lösningen faktiskt.
mvh,
------------------
can i borrow your goat?
Så man gör en submit igen alltså från ASP-sidan o hämtar värdet från den andra formen typ...? heheh.. okay, jo, det var ju helt klart enklare.. ! (Jag krånglade till det märkte jag.. :) )
Tack för tipset !
------------------