webForumDet fria alternativet

Kolla på scriptet/lager

1 svar · 151 visningar · startad av nordan

nordanMedlem sedan juni 2000929 inlägg

Tja!
jag har ett script här som jag trodde skulle kunna placera lagert där jag vill.Men inte då.
Detta är scriptet:

<script type="text/javascript" language="JavaScript">
<!--
function pos(){
                                 if(document.layers){document.layers["lager1"].left=(window.innerWidth/2)-250;}
                                 else if(document.all){document.all("lager1").style.left=(document.body.offsetWidth/2)-250;}
                                 else
                                 if(document.getElementById){document.getElementById("lager1").style.left=(window.innerWidth/2)-250;}
								                                  if(document.layers){document.layers["lager2"].left=(window.innerWidth/2)+11;}
                                 else if(document.all){document.all("lager2").style.left=(document.body.offsetWidth/2)+11;}
                                 else
                                 if(document.getElementById){document.getElementById("lager2").style.left=(window.innerWidth/2)+11;}

if(document.layers){document.layers["lager3"].left=(window.innerWidth/2)+55;}
                                 else if(document.all){document.all("lager3").style.left=(document.body.offsetWidth/2)+55;}
                                 else
                                 if(document.getElementById){document.getElementById("lager3").style.left=(window.innerWidth/2)+55;}
                                 }

}
//-->
</script>

Detta funkar bra när jag kör en upplösning på 1024 men inte när jag kör 800*600 är det någon som vet vad felet är och som kan tala om för mig om det finns en lösning så att dessa lager placeras på rätt ställe?

Lägger till!
Är det någon som är duktig på javascript som kan tala om för mig om detta är rätt sätt för att få en placering av lagert men hjälp av upplösningen?
MVH

------------------
/nordan

[Redigerat av nordan den 10 aug 2001]

nordanMedlem sedan juni 2000929 inlägg

Kan det vara idé att ha ett javascript som känner av upplösning och där välja en global css fil som talar om hur lagert skall placeras?
Någon som har någon åsikt om det :q

------------------
/nordan

Genererad på 405 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb