webForumDet fria alternativet

Problem med ett javascript för att flytta lager

1 svar · 137 visningar · startad av fredriksk

fredrikskMedlem sedan maj 2001211 inlägg

Det här är ett rätt bökigt problem och jag har suttit en bra stund med detta nu. Problemet finns på adressen http://home.bip.net/fredrikskoldheimer/testproblem2/test.htm
Det är lite för stort för att klippa in här tycker jag.

Så här är det tänkt iaf. Först väljer man en serie med första list komponenten (punchsittning 2001). Då laddas första kortet (foto1) in i det lagret som inte syns i bild (inte är i "center"). Det funkar bra. Sedan skall man kunna klicka på pilenknappen (-> ) för att få fram nästa bild.

Då skall scriptet kontrollera vilket lager som är i bild och ladda bilden i den andra lagret. Det kontrolleras också vilket håll den skall "skjuta in" från och sedan anropa funktionen moveLeft eller moveRight för att skjuta in den (om lagret från början ligger på fel sida så skall den korrigera för detta.)

men nånting blir jättefel när man trycker på framåtknappen efter att man har valt första serien...

Tror jag har blivit lite blind nu. Suttit för länge med detta scriptet. Blir jätteglad om några nya fräscha ögen tittar över det...

Min misstanke är att jag inte riktigt har fattat setTimeout egenskapen. Men det är bara min misstanke..

Hela sidan ligger alltså på: http://home.bip.net/fredrikskoldheimer/testproblem2/test.htm

------------------
hmm.. äh det får stå så här tills jag kommer på nått bättre...

[Redigerat av fredriksk den 20 jun 2001]

tjejmedhundMedlem sedan juni 2001340 inlägg

Du skulle använda Flash istället snygging! :f
Synd ni inte får köra det på skolan...

------------------
"In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad idea." [Douglas Adams]

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)