webForumDet fria alternativet

Saknar jag quotes?

6 svar · 250 visningar · startad av annesophie

annesophieMedlem sedan juni 20012 236 inlägg

Hej,

Har följande linje som öppnar ett popupfönster (här är width och height "manuell"):

<a href="#" value="Show Scroller" onClick="window.open('examples/<%=rs("example_link")%>','','width=300,height=400');">Ref: <%=rs("example_id")%><br><%=rs("example_name")%></a>

Den funkar fin fint...men nu är det så här att vidden och höjden skulle jag vilja ha hmm...individuell beroende på vilken fil som öppnas.

Så i min databas finns nu för varje fil width och height celler. Men när jag skriver in (observera height och width kommer från databas nu):

<a href="#" value="Show Scroller" onClick="window.open('examples/<%=rs("example_link")%>','','width=<%=rs("width")%>,height=<%=rs("height")%>');">Ref: <%=rs("example_id")%><br><%=rs("example_name")%></a>

...så bryts raden...alltså...popupfönstret fattar width och får in värdet...men inte height som då blir tomt. Jag antar att det är nån quote eller semiquote som ska till men jag får det inte att funka!!!

Help snälla!

MvH

/A

SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg

Får du in något giltigt värde i rs("height")?

------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Silvio Fumei
silvio@fumei.net
www.fumei.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Njäaaa...alltså...det är bara width som syns...height visas som tom fast än det finns data för height i databasen.

Det hela beror väl på "" som omringar ASP koden antar jag...scriptet tror väl att scriptet tar slut efter width (vilken är den första av de två) ASP slut ". Fattar du?Så det är väl något med att lägga till fler '"'" runt ASP biten eller så...men jag får det inte att funka!

Några förslag?

MvH

/A

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

height visas som tom fast än det finns data för height i databasen.

är du säker på det? jag hade nog dubbelkollat det om jag var du.

hur ser den resulterande html-koden ut?
alltså om du väljer visa källa i brusaren?

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>

HEIGHT finns - jag är säker! Jag har precis kollat...och om jag skriver ut varje height cell jämte sin specifika data (när det loopas) så kommer dom in...allihopa...men om jag lägger den i scriptet så blir den tom...*suck*

<a href="#" value="Show Scroller" onClick="window.open('examples/menu1.html','','width=300,height=');">Ref: 1<br>Menu 1</a>

[Redigerat av annesophie den 25 jul 2001]

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

ok, javascriptkoden ser helt rätt ut.

kan du inte starta en tråd i asp/vbscript (det är i asp-koden problemet ligger, verkar det som), och visa hela asp-koden där?

jag skulle vilja se sql-fråga och allt som har med databashämtningen att göra.

vi kan lika bra diskutera detta i rätt forum, så får vi fler asp-ögon på det också.

mvh,

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
can i borrow your goat?
</A>

Ok *ler* du har rätt...jag sticker genast till ASP forumet!

Vi ses!

MvH

/A

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)