GrymtMedlem sedan dec. 20011 685 inlägg hur gör man så att man automatiskt scrollas vågrätt när man trycker på en länk i menyn? Har sett det på många sidor nu för tiden...
www.raketspel.se använder sig av denna funktionen, nån som har ett script eller något?
------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande
WibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg
function scroll() {
lagernamn.style.left = parseFloat(lagernamn.style.left) + 5 + 'px'
if(parseFloat(lagernamn.style.left) < 200) setTimeout("scroll()", 20)
}
Nånting att utgå ifrån iallafall. Det behöver ju utvecklas en del. :)
------------------
¤ WIBERG ¤
GrymtMedlem sedan dec. 20011 685 inlägg hmmm... så grym är jag inte.. någon som kan hjälpa mig ännu mer?
fattar inte ens vilket språk det är som är skrivet där över mitt inlägg ;)
------------------
WibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg Du kan ju alltid kolla koden på raketspel. Den ser ut att vara gjord med Dreamweaver.
Språket är förresten JavaScript. =)
------------------
¤ WIBERG ¤
Bara att knalla in på www.dansteinman.com klicka på dynduo och sedan en bit ner på den sidan så finns det du letar efter :e
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho
GrymtMedlem sedan dec. 20011 685 inlägg man tackar, man tackar!
------------------
WibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg Hmmm. Jag hittar ingenting på DynDUO som fungerar som Raketspels scroll...
------------------
¤ WIBERG ¤
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Scriptet på raketspel.se är mycket snyggt. Jag har testat det en gång på min egen site och det funkade som jag ville ha det, men sedan slutade det att fungera. Jag ändrade inställningarna för storleken på tabellen och så ändrade jag inställningarna för hur mycket scriptet skulle scrolla varje gång. Detta gjorde att scriptet slutade att fungera. Jag kopierade då all kod igen och ersatte den gamla, men till min förvåning så funka det inte nu heller.
Det skulle vara mycket smidigare om det fanns ett script som funkade exakt likadant med bildlänkar som ändras både när man för muspekaren över och även för onclick. Ett script som inte är så obegripligt som det på raketspel.se Ett script som står precis hur man gör och hur man konfigurerar eller iallafall ett som man kan förstå sig på. Någon som vet vart man kan hitta detta?
Precis som Wiberg säger så kan jag inte heller hitta något på www.dansteinman.com som fungerar likadant.
greymaneMedlem sedan juli 2001711 inlägg ska ingen avsluta debatten på ett lämpligt sätt? jag vill veta hur man gör!
oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inlägg Varför inte bara kolla på koden och modda efter behag?
------------------
Ey! Someone called me Kent-Mustafa ...
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Det är det jag har försökt men då slutar koden att fungera.
RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Vilken länk är det "en bit ner?"
------------------
Man kan ta den säkra vägen: Göra en stilren sida, snygg men lätt.
Eller så kan man ta den svåra: Mycket grafik och flashiga ting, och riskera att mislyckas.