Hej!
Jag vill göra en dropdown där man låser upp en textruta bredvid (den syns, men är inte klickbar) när man väljer ett visst menyval i dropdown-listan.
Går detta att göra?
EDIT 1
Jag hittade lite kod som nästan funkar. Följande kod låser textrutan när sidan laddas. Väljer man något annat än det första valet i dropdown-listan så öppnas textrutan. Väljer man det översta igen så låser man rutan. Hur ska jag göra för att ENBART låsa upp rutan med det andra menyvalen, och låsa rutan igen oavsett vilket annat val man gör?
<script type="text/javascript">
window.onload = function()
{
setCbState(document.forms["TheForm"].elements["Store"]);
}
function setCbState(obj)
{
obj.form.elements["NewStore"].disabled = !(obj.selectedIndex > 0);
}
</script>
<select name="Store" class="input" style="width: 256px; height: 24px" onChange="setCbState(this)">
<option>Välj affär</option>
<option>Ny affär</option>
<option></option>
.. massa options ...
<input type="text" name="NewStore" class="input" style="width: 250px; height: 18px">
EDIT 2
Jag hittade lösningen. Jag ändrade (obj.selectedIndex > 0) till (obj.selectedIndex == 1) och <option>Ny affär</option> till <option id="1">Ny affär</option>. :)
En ny fråga då, vet någon hur man rensar textrutan om den är "disabled". D.v.s. om man väljer "Ny affär" och skriver något i rutan. Men sedan ångrar sig och väljer något annat val, så textrutan blir "disabled" igen. Då vill jag att den ska rensas.