MtheFMedlem sedan juli 200125 inlägg Blev hitskickad från cgiscriptavdelningen :). Går det med javascript att ändra en text i en htmlsida när den visas. Det är så att jag håller på med en sida med flera frames, och i en skall det stå en statusrad som skall uppdateras när de andra fönstren ändras. Men hela den framen skall inte uppdateras.
Tror jag fick med det mesta.
------------------
ursäkta den bristfälliga formuleringen ;)
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Statusfältet kan du andra på detta sätt, oavsett om du använder frames eller inte;
window.status="Tjoho i hallonsnåret";
------------------
/ J
MtheFMedlem sedan juli 200125 inlägg Jag menade inte att ändra statusfältet, utan jag gör ett eget fält.
------------------
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Då var det en helt annan sak. Men då skulle det underlätta att se hur denna statusrad ser ut. Har du kanske en länk till sidan?
------------------
/ J
MtheFMedlem sedan juli 200125 inlägg Japp, numer. Lyckades få upp den i söndags innan bonet rasade :)
www.mthef.f2s.com
Det visar inte riktigt hur den skall se ut, men jag ska försöka få upp hur jag ungefär vill ha den, "fmeny.html". (den skall alltså ligga nederst i fönstret. Där det nu står HEM med mer.
------------------