webForumDet fria alternativet

konflikt mellan lightbox och jquery

3 svar · 505 visningar · startad av magnusfeldth

magnusfeldthMedlem sedan jan. 20034 480 inlägg

När jag på en sida försöker använda ett jquery-script och dessutom lightbox funkar bara jqueryn, men inte lightboxen.

Nån som vet vad som konflikten kan bero på? tyvärr kan jag inte lägga upp filerna (wF gillar inte .js filer), men ge mig vägledning på vilka kodstycken eller liknande ni kan behöva så löser vi det.

tack på förhand.

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Lightbox bygger väl på Protptype och Scriptaculous för effekterna om jag inte minns fel. För jQuery finns Thickbox.

magnusfeldthMedlem sedan jan. 20034 480 inlägg

så de är inte kompatibla?

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Om jag kommer ihåg rätt är de inte kompatibla, nej. Jag kollar upp det för att vara på den säkra sidan...

Tillägg:
Nope, de är inte kompatibla. På LB-forumet var det ett par stycken som hade försökt använda LB med jQuery men stött på problem. Någon hade fått det att funka med jQuery och jQuerys noConflictMode men jag skulle inte rekommendera att ladda Prototype, Scriptaculous och jQuery.

Dock hittade jag det här alternativet: jQuery lightBox plugin men jag vet inte hur det är att använda. Thickbox har jag använt mig av och det funkar okej. Ganska halvkass kod men bra dokumenterat och bra med exempel. :)

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)