webForumDet fria alternativet

Dynamiskt input-fält funkar bara i FF

3 svar · 492 visningar · startad av Duffer

DufferMedlem sedan mars 2003429 inlägg

Hej,

Jag tror jag har ett ganska enkelt problem, men kan inte hitta något som funkar för mig.

Just nu skapar jag ett inputfält med hjälp av innerHTML, fältet ritasut korrekt i alla browsers men det är bara i firefox som jag kan ta .value på det nyskapade input-elementet. I IE verkar den inte fatta att det är ett input-fält, kan inte äns köra en getAttribute() på elementet vilket talar för att DOM'en inte fattat vad det är.

Hur kan jag få IE att (och andra browsers) att funka med dynamiska input-fält om jag vill kunna komma åt värdet i dem?

Mvh
Tobias

Detta var mitt fel, jag accessade elemented med previousSibling vilket i detta fallet var ett space innan det riktiga elemented kom, det var därför elementet såg så konstigt ut med properties och vilka metoder som fanns tillgängliga. Pinsamt, men nu vet ni!

Mvh

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Det "rätta" sättet att skapa nya fält är med document.createElement document.appendChild.
Kolla mina svar i denna tråd t ex: http://www.webforum.nu/showthread.php?t=174522

Tack för det fina svaret och länken, jag erkänner jag var för lat för att ordna med createElement och appendChild, trodde det krävdes mer kod än den i ditt svar. Suttit lite för mycket med XML-DOM och namespaces.

Mvh

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)