webForumDet fria alternativet

Ändra input-tagg med select

6 svar · 198 visningar · startad av OveRRidE

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag skulle behöva ett javascript som gör att när jag ändrar värde i en <select>-rullgardin, så ändras direkt värdet i en <input type="text"> i samma formulär. Det skall hända utan att man trycker på "submit" också helst.

Mycket tacksam för snabbt svar. :)

------------------
SELECT * FROM existence WHERE sex = 'female' AND age > '18' AND age < '25' OR name = 'Sandra Bullock' ORDER BY breastsize

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg
<form>
<select onchange="this.form.foo.value=this.options[this.selectedIndex].value">
<option value="1">Ett</option>
<option value="2">Två</option>
<option value="3">Tre</option>
</select>
<input type="text" name="foo">
</form>

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Man tackar så hemskt mycket. :)

------------------
SELECT * FROM existence WHERE sex = 'female' AND age > '18' AND age < '25' OR name = 'Sandra Bullock' ORDER BY breastsize

Säg att jag inte vill ändra till de valen som finns i selecten då? Jag skulle behöva välja en textremsa som har med siffran att göra, men den skall inte utgöra "value" i selecten, det måste siffran göra.
Det handlar alltså om en projektsstatus siffra och en kort benämning på den, ex "2 - Väntar på kund"...

------------------

ERR0RMedlem sedan dec. 2000596 inlägg

r: Att jag aldrig kan läsa igenom inlägget innan jag svarar :l

[Redigerat av ERR0R den 29 jun 2001]

..välja en textremsa som har med siffran att göra, men den skall inte utgöra "value" i selecten, det måste siffran göra.

humm ? ;)

------------------

[Redigerat av OveRRidE den 29 jun 2001]

*skratt* :e

------------------

143 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)