webForumDet fria alternativet

Länkar "under" lager

2 svar · 147 visningar · startad av S@rpp@

S@rpp@Medlem sedan okt. 200058 inlägg

Har ett menysystem som visar med hjälp av ett lager vilka undersidor användaren kan gå till. Till hjälp att få lagret att försvinna har jag ett stort lager som gör att den "undermenylagret" som visas försvinner när man går utanför lagret...(har ett javascipt för det stora "hjälplagret" som sätter hide/hidden på det lager som visas)Problemet är att länkar på sidan som ligger "under" det stora hjälplagret inte går att klicka på...vad kan jag göra?

qwertyMedlem sedan jan. 2001391 inlägg

får man va nyfiken och fråga hur javascriptet i det stora lagret ser ut? är den onmouseover eller. Kan du inte sätta det stora lagret till invisible samtidigt som du gör menyn invisible och sen sätta det stora lagret till visible igen när man öppnar "menyn". om du fattar hur jag menar...och om jag fattade vad du menade.

------------------
Qwerty

Det blir som förut fast utan lön, sa han som gifte sig med hushållerskan...

S@rpp@Medlem sedan okt. 200058 inlägg

:-) Jo, det var det du trodde jag menade som jag menade och det fungerar nu alldelens utmärkt att komma åt länkarna som ligger "under" lagret nu:-)
Det var bara lägga till i onmouseover scriptet förhjälplagret att det också blir gömt samtidigt som undermenyn:-)
Tack så mycket för hjälpen:-))

144 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)