Halloj!
Jag har ett litet problem, som jag hoppas någon har en lösning på.
Jag har på en sida ett formulär, som ska ändras beroende på vad man väljer för option.
Kan kort beskrivas så här:
funktionen(getval) {
document.writeln('<form action="jaha">');
if(variabel == "on") {
document.writeln('<input type="hidden" name="val" value="on">');
}
document.writeln('<input type="radio" name="val" value="on" onClick="javascript:funktionen(\'on\');">');
}
funktionen("");
Jag vill alltså skriva ut ett fält om användaren väljer ett speciellt val.
Jag har hela sidan i en JavaScript-funktion, som laddas utan parametrar i slutet av sidan, ungefär som i exemplet.
När man nu väljer det speciella valet, reloadas sidan och är helt tom. Förutom då man öppnar med 'Visa källa', då står allt som ska där... Men ingenting visas i webläsaren :(
Går det att lösa på ett smidigare sätt, eller är det någon som har en lösning på mitt problem?
------------------
---
/* LilleSkutt */
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Detta tidigare inlägg tar faktiskt upp exakt samma sak, prova det.
------------------
/ J
Hmm, mitt prodlem är att sidan inte uppdateras med de val som gjorts. Jag vill alltså kunna byta utskrift vid klick på ett speciellt val. Tråden som du angav, vad jag förstod det som, tog inte upp detta... Måste jag använda något scriptspåk för det, typ ASP eller PHP, eller räcker det med JS?
Jag är lite på virveln nu, så jag kanske har läst fel eller nåt, men vid fortstatt fel återkommer jag på lördag, 02 Juni ;)
------------------
---
/* LilleSkutt */
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Här är ett litet exempel som laddar om sidan, dock tappar du ev. annan ifylld information i formuläret om du gör på detta vis. Där har du fördelen med att lägga det i ett lager istället.
<script type="text/javascript">
function getVar(varname) {
var st = unescape(location.search);
st = st.replace(/\+/g," ");
if (st.indexOf(varname) != -1){
var tempst = st.substring(st.indexOf(varname + "=") + varname.length + 1,st.length);
if (tempst.indexOf("&") != -1) {
var newtemp = tempst.substring(0, tempst.indexOf("&"));
return newtemp;
} else {
return tempst;
}
} else {
return("");
}
}
</script>
<form name="myForm">
Mer info
<input type="radio" name="ra" onClick="location.href='sida.html';" checked>Nej
<input type="radio" name="ra" onClick="location.href='sida.html?txt=1';">Ja
<script language="JavaScript">
if(getVar('txt')=='1'){ document.write('<input type="text" name="foo">'); document.myForm.ra[1].checked=true; }
</script>
</form>
------------------
/ J