webForumDet fria alternativet

Popup men fomulär

6 svar · 203 visningar · startad av Jacob

JacobMedlem sedan dec. 2000503 inlägg

Jag har en popup ruta med ett fomulär, jag vill att när man fyllt i fomuläret så ska popupen stängs och infon från fomuläret ska skickas till sidan som startade popupen.

------------------
ja©ob

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Först måste vi ha namnet på den frame eller det fönster som öppnade popupen. Är det en frame har du antagligen redan namngett den med name="framenamn" i frameset-elementet. Är det ett fönster utan frames kan du namnge det med;

<script language="JavaScript">
self.name="namnet";
</script>

Nu kan du sätta target till det i formuläret och göra en timeout för stängningen;

<form action="sida.asp" method="post" target="namnet" onSubmit="setTimeout('window.close();',1000);">

------------------

/ J

copyrightMedlem sedan maj 200119 inlägg

Hej jag har nu testat att köra det script som ni nämnde ovan det fungerar att refresha en hel sida lr frame vilket är användbart ibland...

Men mitt problem är att jag skriver i ett popup som det ni har, men vill bara ha en update i ett textlager hur ska jag kunna få det att fungera att updatera lagret utan att refresha hela sidan???

Det kanske inte går har försökt förr men det har som misslyckats...

tacksam för svar!!

------------------
Är det inte det en så är det de andra, sa tjejen som blödde näsblod!

JohnsenMedlem sedan juli 2000836 inlägg

Välkommen, hoppas du kommer att trivas på wf!

Är lagret du vill uppdatera i popuppen eller på öppnarsidan?

------------------
- J-O-H-N-S-E-N -
------------------

Tack tack!!
Jag har lagret i index-filen du kan kolla på http://copyright.mine.nu/interface1/ längst ner på den sidan ser du lagret =) det spökar kör den i en incfil just nu men hela sidan laddas i alla fall ;\

------------------
Nu har det brunnit!!

JohnsenMedlem sedan juli 2000836 inlägg

Det ser ut som om det som finns i lagret är hämtat från en server, så om du skall se de nya inläggen måste du ladda om sidan för att hämta informationen.
Jag skulle föreslå iframe/ilayer istället och bara ladda om sidan däri.

------------------
- J-O-H-N-S-E-N -
------------------

Det jag gör är att jag hämtar informationen från en textfil...grejjen är att jag fick det att fungera att bara ladda lagret i ie5.5 men inte ie5.0 så det är därför det spökar en del...

Klart att jag skulle kunna köra en Iframe då funkar det...men jag är i behov av att få lagret att fungera till en annan sida jag jobbar med också så jag får klura vidare måste gå på nåt sätt!! =)

men tack för hjälpen iaf!!

------------------
Nu har det brunnit!!

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)