webForumDet fria alternativet

Jag behöver stoppa in <!-- och --> i ett javascript

3 svar · 367 visningar · startad av haider

haiderMedlem sedan jan. 2003956 inlägg

Hejsan,

Jag har en situation där ett perl script kan printa ut värden i ett html dokument genom att använda <!--value:var-->

Detta vill jag använda i ett javascript i form av:

<script language="javascript">var extra_cost=<!--value:extra_cost-->; if (extra_cost!='00.00'){document.write("(Varav <!--value:extra_cost--> kr för <!--value:sh_category-->)")}</script>

Nu kör jag med Dreamweaver, så den meddelar om jag gör kodmissar och liknande.
Dreamweaver tycker inte om att jag skriver in ett <!-- och --> mitt i koden. Den tror det är ett fel. Kanske ska jag bara strunta i Dreamweaver, eller så undrar jag hur jag kan skriva om <!-- och --> så det blir mer korrekt.

Förslag?

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

<!-- --> är normalt en kommentar, men om du vet att du har skrivit rätt när den körs mot perl så ignorera vad dreamweaver skriver, det är ju inte det besökarana kommer att se.

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Lägg det inom fnuttar och kör parseFloat?

<script language="javascript">var extra_cost=parseFloat("<!--value:extra_cost-->"); if (extra_cost!='00.00'){document.write("(Varav <!--value:extra_cost--> kr för <!--value:sh_category-->)")}</script>
haiderMedlem sedan jan. 2003956 inlägg

voigntann1: du har förstås rätt. Lösningen funkar i och med att taggen skrivs om rätt i sidan. Jag är bara en amatör som är rädd för vad storebror Dreamweaver säger. Jag tror på alla hans röda meddelanden ;)

Nitro: ska kika på det, tack :)

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)