Med följande kod
"javascript:parent.framename.location='http://minhemsida.com'"
öppnar jag ju en URL i önskad frame.
Men nu vill jag köra ett javascript i en annan frame.
"javascript:goBuy()"
Hur löser jag det?
------------------
Lord, make my words sweet and tender today, for tomorrow I may have to eat them...
[Redigerat av Binaryian den 07 maj 2001]
Testa detta:
<a href="javascript:parent.framename.goBuy();">Länk</a>
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Har testat det men det fungerar inte. Den sväljer alla frames. :|
------------------
Lord, make my words sweet and tender today, for tomorrow I may have to eat them...
JohnsenMedlem sedan juli 2000836 inlägg Vadå "sväljer alla frames", hur menar du?
Det Erik Juhlin skrev funkar!!
------------------
- J-O-H-N-S-E-N -
------------------
Jag har en top-frame med menyn.
Denna rad skall ju fungera:
"dhtmlMenu.addItem(new NavBarMenuItem(" Skicka Beställning", "javascript:parent.huvud.goBuy()"));"
När jag klickar på länken försvinner top-framen och beställsidan visas.
------------------
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg
"dhtmlMenu.addItem(new NavBarMenuItem(" Skicka Beställning", "javascript:parent.huvud.goBuy()"));"
Det ser ut som du har en objektorienterad JavaScript-meny, men som det ser ut förväntar den sig att du skall skicka med en url som andra argument till funktionen NavBarMenuItem. När scriptet sedan skall "aktivera" detta menyval sätter det antagligen värdet (url'en) till location.href. Det betyder att scriptet inte är tänkt för att exekvera andra JavaScript-funktioner och måste skrivas om för detta.
"javascript:" använder du bara för att exekvera javascript-kod från länk-element i html (<a href=...) och inte inifrån script.
------------------
/ J
Tack för infon Jojjox.
------------------