BendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg Kryptisk rubrik? Nå, vad jag vill åstadkomma är att kunna uppdatera dels en frame i det frameset jag befinner mig, dels uppdatera en frame i "huvudframesetet".
Jag har alltså ett huvudframeset..och i en frame öppnas ett annat frameset. Skäll inte på mig..jag har inte gjort koden från början..men jag har fått i uppgift att ändra vissa delar i den...dock blir det för stort att bygga om allt.
Och nu sitter jag alltså med en meny som ligger i ett frameset...en undermeny som ligger i ett annat..och dom skall påverka varandra.
Förslag?
------------------
"You can not solve todays problems with the same level of thinking that created the problems in the first place" Albert Einstein
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Lite osäker på vad du vill åstakomma, men vill du exempelvis ladda en sida i en frame som ligger på "samma nivå" som den framen du "befinner dig i" som du säger använder du;
parent.pramenamn.location.href="sida.html";
För att ändra en sida i frame som ligger ett steg till upp (alltså en "förälder" till det aktuellt frameset) använder du;
parent.parent.framenamn.location.href="sida.html";
På samma sätt kan du använda
top.framenamn.location.href="sida.html";
För att anropa en frame som ligger överst i webbläsarens fönster.
------------------
/ J
[Redigerat av Jojoxx den 04 maj 2001]
BendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg Bugar och tackar..
------------------
"You can not solve todays problems with the same level of thinking that created the problems in the first place" Albert Einstein