MMMedlem sedan maj 2000138 inlägg Jag har två frågor som båda rör Netscape6
Hur gör jag för att submitta ett formulär till en ny sida? Funkar fint med target="_blank" i NS4 och IE5, men i NS6 kommer inte informationen med...
Dessutom har jag ett skript som anropas via onClick på en formulärknapp som inte heller funkar i NS6 (funkar ok i dom andra läsarna)
kan det ha med lager att göra? Scriptet anropas så här:
onMouseDown="YY_CalculateForm('document.layers[\'Layer1\'].document.pris','total','2','\(','#prismodell','+','#pristyg','+','#pris_armstod','+','#pris_uppblas','+','#pris_svankstod','+','#pris_skalsits','+','#pris_fotkry ss','+','#pris_hjul','+','#pris_gasp','+','#pris_fotring','+','#pris_fotstativ','\)','*','#antal')
------------------
667 - The neighbour of the beast.
JohnsenMedlem sedan juli 2000836 inlägg target="_blank" skall funka i NS6.
Vad gäller lager är det så här:
För att anropa ett lager i NN4+ används document.layers["lager_namn"]
för NS6 gäller document.getElementById("lager_namn")
för IE4+ document.all("lager_namn")
och för IE5+ document.all("lager_namn") och document.getElementById("lager_namn")
------------------
- J-O-H-N-S-E-N -
------------------
[Redigerat av Johnsen den 02 maj 2001]
MMMedlem sedan maj 2000138 inlägg hmm.. alltså måste jag skriva 3 olika sidor för att anpassa till de vanligaste läsarna i detta fall?
------------------
667 - The neighbour of the beast.
JohnsenMedlem sedan juli 2000836 inlägg Nä, det räcker att lägga till lite i funktionerna och i ditt fall ändra i anropet:
function YY_CalculateForm(lager, annat){
if(document.layers){var lagret=document.layers[ lager ].document.pris}
else if(document.all){var lagret=document.all( lager ).document.pris}
else if(document.getElementById){var lagret=document.getElementById( lager ).document.pris}
}
onMouseDown="YY_CalculateForm('Layer1', 'bla_bla')"
------------------
- J-O-H-N-S-E-N -
------------------