GimboMedlem sedan dec. 20001 630 inlägg
hejsan!
Jag råka surfa in på en sida som hade ett voice chat o är väldigt intresserad att ha en liknande på min sida, jag försökte med att kopiera deras källkod till min för att se ifall jag oxå skulle få ett sådant voice chat men det fungera inte, sedan laddade jag hem javascriptet som de hade som pekade till voice chattet till min server men det fungerade inte heller, tillslut besökte jag lipstreams websida de som erbjuder voicet för att se ifall man kan registrera sig där, men icke...det fungerade inte heller så jag undrar ifall ngn vet hur man kan få en sådan voice chat till sin sida.
adressen till sidan är: http://www.al-sham.net/xstart.html
och det är voicet jag är intresserad av och inte textchattet, det är två olika javacripts
Är tacksam för svar
//
Gino
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 579 inlägg
Tror inte du kan göra det med javascript..
------------------
Home sweet home
vad är det frågan om då? ser man i källkoden så är det javascript det handlar om...
M@rtinMedlem sedan dec. 19991 214 inlägg
Har öht inget med javascript att göra! Du kan för det första inte göra en chat med javascript om du inte kör det på serversidan o det e inte så vanligt. Men den här chatten installerar ett program första gången man besöker den och det är det som används. Vill du försöka göra nått liknande så tror jag det är Visual Basic som lämpar sig bäst (osäker). Men personligen tyckte jag det här sög ganska rejält! :(
------------------
//M@rtin || Peachy.nu\\
Sue Me!
ChavezMedlem sedan maj 20001 297 inlägg
Det finns mer i bakrunden än källkoden som du kan läsa när du besöker en sida.
Tekniker som PHP och ASP jobbar ju helt i bakrunden utan att du någonsin ser just den koden. Utmatningen från det "serverspråket" ser du som vanlig html kod. Resten ser du aldrig.
Kan vara bra att tänka på ;)
------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Köp, Byt eller Sälj på Gametrade.nu!
alltså jag tänker inte GÖRA ett sådant chat, det chattet är lipstream som sköter och de har fått den från dem. men jag vet inte hur jag ska kunna få tag på ett sådant chat...
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
du får nog punga ut med en hel del dollares för att köra lipstream eller liknande.
du hittar säkert någonting av nytta på företagets webbplats.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
nobody expects the spanish inquisition!</A>
spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg
Visual Basic som lämpar sig bäst
Den dag då VB lämpar sig bäst för något ska jag skära av mig mina öron ;)
------------------
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.