Finns det nått sätt att fixa bort titelbaren på ett Popup?
Om det inte går i Javascript i vilken annan teknik gör man det? *har sett det nån stans*
------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
14 svar · 192 visningar · startad av Chavez
Finns det nått sätt att fixa bort titelbaren på ett Popup?
Om det inte går i Javascript i vilken annan teknik gör man det? *har sett det nån stans*
------------------
Det går i javascript, men det skulle ta en hel livstid att skriva ner det scriptet. Kolla här så ser du en sådan sida. Bara att kolla på visa källa, kolla i js filen också.
------------------
Olle: Pappa, jag har fått en sticka i fingret...
Pappa: Nämen Olle, hur många gånger har jag sagt åt dig att du inte får klia dig i huvudet.
Du har ingen lust att berätta vart i koden som hemligheten ligger? :)
Och sedan en sak till. Är det nått program som skapar den koden? Tycker att jag liksom sett den innan :)
------------------
Hemligheten ligger i att man öppnar ett fönster i fullscreen, och resizar det till önskad storlek. Plus att man måste langa in en sjutusans massa dhtml-kod för att kunna flytta fönstret, om man vill det.
------------------
Life feeds on life feeds on life feeds on life feeds on life...
Okidoki ..
Får sätta mig och lusläsa koden till den sidan och se om man fattar någonting :)
Det ser ju onekligen rätt tufft ut!
------------------
Ingen som har något lite enklare exempel på detta? Lite svårt att hitta den exakta koden för det som gör det när det finns en sådan himla massa andra saker :)
------------------
[Redigerat av Chavez den 16 apr 2001]
Är det nått program som skapar den koden?
Just den koden var gjord av dreamweaver(!) = totalt oläslig och rörig med andra ord.
Sök lite med sökfunktionen och lägg ihop 1+1+1=3 så har du snart en sån sida. Fullscreen + Resize + Flytta fönster(move m.m)
------------------
Ancilla, face mea laganum!
DHTML?
Räcker med lite Javascript...
window.moveTo(Xposition,Yposition)
window.resizeTo(outerWidth,outerHeight)
Lägg in koden i en OnLoad() funktion så fixar det sig.
Har gjort 2 egna sidor med detta, lagt som genvägar, och som ändrar till 640 resp 800, och laddar föregående sida. Perfekt vid hemsideutveckling när man vill kolla hur sidorna ser ut i andra upplösningar.
/T
------------------
This is what the KLF is about
Dhtml <-> JavaScript.. skillnad?
Man styr ju htmlobjekten med script....
Finessen var ju att inte ha det vanliga fönstret(med ramlist) och att kunna flytta det. För att kunna göra det sistnämnda (utan ramlist) så behövs det lite mer än resizeTo.
------------------
Gå till Microbians.com sedan mitt på den sidan så står det något i stil med chromelesswindow eller något, klicka där så får du allt förklarat för dig :)
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho
Tackar för den länken. Tog ett tag innan jag hittade den engelska verionen :)
------------------
Okey, en viktig sak till.
Hur stänger man av så att det inte visas några scrollister i fönstret som öppnas?
Har en liten scrollruta som gör att det bildas sådana, och det ser ju inte allt för snyggt ut.
------------------
scrollbars=no
ex:
open('URL','','width=blabla,height=merabla,SCROLLBARS=NO');
------------------
Tror inte att det funkade riktigt så här. Gjorde så att jag la till att man inte skulle kunna scrolla i framsettet istället.
En annan sak. Nu går det ju inte att scrolla i dokumentet. Men det går ju att hålla inne musknappen och "dra sig ner" längs sidan. Går det att göra så att det inte heller går?
------------------