webForumDet fria alternativet

utföra knapptryck...

2 svar · 182 visningar · startad av peterbladh

peterbladhMedlem sedan juni 2000274 inlägg

Hej

Kan man göra ett script som utför knapptryck?

Jag har frågat om hur man infogar en länk i en editerbar div tidigare men inte fått nåt svar. Jag har dock hittat ett alternativ och det är ctrl+k (då får man upp en ruta där man fyller i adressen).
Kan jag få ett script att utföra denna knapptryckning?

------------------
/peterbladh

JohnsenMedlem sedan juli 2000718 inlägg

Jag tror inte att man kan simulera knapptryckningar...

Jag har läst igenom dina inlägg angående läknar i lager, men jag förstår inte riktigt vad du är ute efter.
Om du kan förklara lite närmare vad du vill åstakomma kanske vi tillsammans kan hitta på något.

------------------
- J-O-H-N-S-E-N -
------------------

peterbladhMedlem sedan juni 2000274 inlägg

Okej så här är det:

Jag jobbar med ett intranät där de anställda kan fylla i ett formulär för att publicera små notiser.
Idag består formuläret bla av en textarea där brödtexten fylls i. Vill man ha tex fet stil måste man skriva taggar för detta.
Men i Internet Explorer 5.5 finns det en feature som gör att man kan använda ett lagger (div-tagg) som textfält och detta fält har stöd för tex fetstil (mm) - det syns alltså¨direkt i textrutan typ som wordpad. Det har också stöd för länkar. Markerar man ett ord man skrivit och trycker ctrl+k får man upp en inputbox där man får fylla i url'en. Detta vill jag också skall hända när användarentrycker på en knapp.

Förstår du bättre nu?

/peterbladh

------------------
/peterbladh

[Redigerat av peterbladh den 10 apr 2001]

Genererad på 361 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb