Någon som kan hjälpa mig med dessa script, det funkar i explorer men inte i firefox och safari. Bifogar en zip fil.Bifogad fil
Hoppas någon kan hjälpa mig vad som är felet. Ni ser hur det ska fungera i explorer.
Uppskattar er hjälp
2 svar · 375 visningar · startad av stekarn
Någon som kan hjälpa mig med dessa script, det funkar i explorer men inte i firefox och safari. Bifogar en zip fil.Bifogad fil
Hoppas någon kan hjälpa mig vad som är felet. Ni ser hur det ska fungera i explorer.
Uppskattar er hjälp
men seriöst... Om nån sen skulle vilja ta hand om min skattedeklaration är det bara att slå en signal
Du behöver inte fade scriptet, mootools har redan detta mycket bättre inbyggt som dessutom ger dig mer valfrihet.
Ta bort fadescriptet och mouseover/leave på bilderna, lägg sen till detta längst ner.
<script type='text/javascript'>
<!--//--><![CDATA[//><!--
window.addEvent('domready', function() {
$$('img').each(function(element) {
element.addEvent('mouseenter', function() { this.fade(0.5) });
element.addEvent('mouseleave', function() { this.fade(1) });
});
});
//-->!]]>
</script>
Framför allt använder det mouseenter/leave istället för over/out, funkar bättre när man har objekt som ligger ovanpå varandra.
Nu kan du fritt anpassa vad som ska hända vid hover genom att ändra inuti function() {} efter enter/leave.
Kan också vara bra att ändra så inte alla bilder får fadeeffekten. Ge dom t.ex. en class='fade' och ändra $$('img') till $$('img.fade')