webForumDet fria alternativet

Ruta eller textfält vid klick

1 svar · 355 visningar · startad av Fireh

FirehMedlem sedan jan. 2003173 inlägg

Hej.

Jag har en tabell med massa initialer som gör ett arbetsschema. Varje cell innehåller signaturen för en person, t.ex. PE. Det jag tänkt är att man ska klicka i cellen för att byta person.

Det är nu det kör ihop sig... mina önskemål är att antingen när man klickar, så omvandlas det till ett textfält där jag kan ändra och när jag trycker enter så submitas det och sparas. Eller när man klickar så dyker det upp en liten "ruta" med ett textfält i, typ som när man klickar på Sök i menyn här på wF. När man trycker enter så sparas det även här.

Jag vill alltså inte ha ett vanligt popupfönster som försvinner o laddas o grejer, utan något snabbare och enklare.

Finns det några tips på lösningar?

Tack på förhand.

Mvh Peter

FirehMedlem sedan jan. 2003173 inlägg

Jag har fixat ordning detta med hjälp av samma funktion som här på wF för att se hur det blev. Resultatet kan beskådas här.

Nu är det ju så att det krävs oerhört mycket kod för att göra en tabell som den. För varje cell som det ska kunna komma upp en ruta krävs en separat tabell i slutet. Det är 252 celler och därför 252 tabeller. Visst, det fungerar, dock kan det ta ett par sekunder innan det går att klicka på länkarna efter att sidan laddat, men det kanske finns ett smidigare sätt? Tilläggas bör väl att allt genereras via asp ursprungligen...

Mvh Peter

139 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)