Hej!
Jag är lite nybörjare på det här med javascript, men jag hittade en färdig dropdown-meny med java som jag använt tidigare, men nu har jag upptäckt att den inte fungerar i firefox och skulle behöva lite hjälp. Någon sa att det berodde på att jag använde "document.all" som inte stödjs av firefox och att jag skulle använda "document.getElementById" istället.
Men det känns som om jag inte bara kan ersätta det ena med det andra utan att det är en lite större förändring!? Kan någon hjälpa mig hur jag ska skriva??
Min kod ser ut såhär:
(i <head>)
function visa(obj) {
if(obj.style.display=='none') {
obj.style.display='block'
}
}
function dolj(dolja) {
dolja.style.display='none'
}
function uvisa1(obj) {
obj.style.display='block'
document.all.a1.style.display='block'
}
function udolj1(dolja) {
dolja.style.display='none'
document.all.a1.style.display='none'
}
(i <body>)
<table class="topmeny">
<tr>
<td class="meny3" onmouseover="visa(a1)" onmouseout="dolj(a1)">
<div onmouseover="this.style.cursor='hand'"><a href="test.html">Meny</a></div>
</td>
</tr>
</table>
<table class="rullgardin1" onmouseover="visa(a1)" onmouseout="dolj(a1)" id="a1">
<tr>
<td class="rullgardin" onmouseover="this.style.background='#330000'" onClick="parent.location='test.html'" onmouseout="this.style.background='#660000'" >
<div onmouseover="this.style.cursor='hand'"><a href="test.html">undemeny</a></div>
</td>
</tr>
<tr>
<td class="rullgardin" onmouseover="this.style.background='#330000'" onClick="parent.location='test.html'" onmouseout="this.style.background='#660000'">
<div onmouseover="this.style.cursor='hand'"><a href="test.html">Till honom</a></div>
</td>
</tr>
</table>
Någon som förstår???
/J