devotionMedlem sedan jan. 20012 711 inlägg Hittade en liten java script funktion på mitt formulär sida enligt:
function OnSaveTask()
{
var txt;
txt=MergeParameters();
location.href=("savenewtask.asp?" + txt)
}
Jag har ett problem med att ISA-servern inte tar emot Querystringen...
(http://www.webforum.nu/showthread.php?p=1433681#post1433681)
Hur URL-encodar jag ovanstående kod? :)
Mvh
Henrik
colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg encodeURIComponent(txt)
Fast det beror lite på vad det som returneras från merge-funktionen, det är smartare att koda alla values i den.
devotionMedlem sedan jan. 20012 711 inlägg
colione skrev:
encodeURIComponent(txt)
Fast det beror lite på vad det som returneras från merge-funktionen, det är smartare att koda alla values i den.
DEn ser ut så här:
function MergeParameters()
{
var txt, q;
txt="new=1"
// if( editform.CUSTOMERORDERER.value!="" ) txt=txt + "&Orderer='" + editform.CUSTOMERORDERER.value + "'";
// if( editform.CUSTOMERREF.value!="" ) txt=txt + "&Ref='" + editform.CUSTOMERREF.value + "'";
if( editform.CUSTOMERPROJECT.value!="" ) txt=txt + "&Project='" + editform.CUSTOMERPROJECT.value + "'";
if( editform.PRIORITY.value!="" ) txt=txt + "&Priority='" + editform.PRIORITY.value + "'";
// if( editform.OBJECT1.value!="" ) txt=txt + "&Object1='" + editform.OBJECT1.value + "'";
// if( editform.OBJECT2.value!="" ) txt=txt + "&Object2='" + editform.OBJECT2.value + "'";
if( editform.CUSTOMT1.value!="" ) txt=txt + "&CustomT1='" + editform.CUSTOMT1.value + "'";
if( editform.CUSTOMT2.value!="" ) txt=txt + "&CustomT2='" + editform.CUSTOMT2.value + "'";
if( editform.CUSTOMT3.value!="" ) txt=txt + "&CustomT3='" + editform.CUSTOMT3.value + "'";
if( editform.CUSTOMA1.value!="" ) txt=txt + "&CustomA1='" + editform.CUSTOMA1.value + "'";
if( editform.CUSTOMA2.value!="" ) txt=txt + "&CustomA2='" + editform.CUSTOMA2.value + "'";
if( editform.CUSTOMA3.value!="" ) txt=txt + "&CustomA3='" + editform.CUSTOMA3.value + "'";
if( editform.TASK.value!="" )
{
q=editform.TASK.value;
q=q.replace(/\n/g, "\\n");
txt=txt + "&Task='" + q + "'";
}
return txt;
}
Mvh
Henrik
colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg alla editform.ELEMENT.value bör wrappas i en encodeURIComponent()
devotionMedlem sedan jan. 20012 711 inlägg
colione skrev:
alla editform.ELEMENT.value bör wrappas i en encodeURIComponent()
Du skulle inte kunna ge ett exempel på en rad, hur det ska göras? :)
Mvh
Henrik
colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg Jag skulle skippa singelfnuttarna du har runt också, helt onödigt. Plus att jag skulle köra med += istället för att skriva txt två gånger.
if( editform.CUSTOMT3.value!="" ) txt += "&CustomT3=" + encodeURIComponent(editform.CUSTOMT3.value);
devotionMedlem sedan jan. 20012 711 inlägg Hmmm....
Då protesterar ju inte ISA-server, men det blir jäkligt konstiga tecken för ÅÄÖ...
testvägen 123
Det "konstiga" är att det blir bara där det sparas som varchar() i databsen. Där det spatras som text visas det korrekt....
Mvh
Henrik