HamatzuMedlem sedan mars 2005232 inlägg Hejsan, har lite problem med att bestämma en höjd på en div genom att klicka på en länk. Allting fungerar finfint i FF men inte i IE, som vanligt... :p
Det jag har för tillfället är massor med länkar som visar och döljer olika divvar med hjälp av javascript utan att ladda om sidan alltså. Och divens höjd måste anpassas till hur mycket text det är i varje div.
Då tänkte jag mig att man kunde använda sig utav
document.getElementById("content").style.height='700px';
eller
document.getElementById("content").className='c_720';
för att antingen ändra class som har en annan höjd eller ändra höjden direkt. Detta fungerar utmärkt i FF, men i IE får den fnatt och bara laddar om sidan hela tiden, vet inte vad som är problemet. Någon som har stött på liknanden problem innan?
Tacksam för hjälp! :)
MVH
Hamatzu
effataMedlem sedan apr. 2008137 inlägg Om länken har ett href så måste du ha return false sist i onclick attributet för att inte IE ska köra vidare på href-en efter att javascriptet körts.
Så med andra ord:
onclick="document.getElementById("content").style.height='700px';return false;"
HamatzuMedlem sedan mars 2005232 inlägg Det funkade delvis effata, nu efter att javascriptet har körts laddas sidan bara om en gång. Förut hamna den i en evighetsloop som bara tuggade och tuggade. Har du någon mer idé?
Alltså javascriptet fungerar och höjden på diven ändras, men sedan laddas sidan om igen till ursprungsläget. Det gör den inte i FF...
//Edit:
Ni kan ju kolla in sidan under https://www.proformaclinic.se/nysida
Sedan klickar ni er in på behandlingar så ser ni mitt problem (Obs! problemet ligger i IE, inte FF)
effataMedlem sedan apr. 2008137 inlägg Ser inga konstigheter i din kod, mer än att det finns snyggare sätt att lösa det på, display:none t.ex.
Däremot tycker jag följade kod känns märklig, misstänker att den kan ha något att göra med det hela:
function reDo(){ window.location.reload() }
window.onresize = reDo;
HamatzuMedlem sedan mars 2005232 inlägg Tack så j*vla mycket! :D Är inte så haj på javascript och tänkte att det hade något med show / hide funktionerna att göra, eftersom den koden kom därifrån. Men det fungerar ju utan och löste mitt problem!
Tack!