Hej Jag har nu gjort en frågesträng att skicka till nästa form. denna funkar perfekt så länge manifestData("voyNr") är ett numeriskt tal utan inledande nolla. 0704 blir 452 i nästa form medan 1704 blir rätt. sätter jag in en bokstav så är det helkört inget händer när jag klickar på länken.
Vad göra? Antar attjag måste def. voyNr som en sträng, men hur?
<td width="64px" class="isyhand"><a href="#" onclick="location.href='printOutBillOfLoading.asp?voyNr=' + <% = manifestData("voyNr") %>+'&manifestRadId='+ <% = manifestData("manifestRadId") %> + '&myRadio=' + document.printBillOfLading.myRadioButton.value"><% = manifestData("voyNr") %></a></td>
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Det beror på hur manifestData-funktionen ser ut, men jag antar att det finns en parseInt någonstans där som ser ut ungefär som parseInt(someString). Problemet är att parseInt försöker vara listig och antar att alla tal som börjar med nolla är skrivna i oktal form, och 704 oktalt är 452 decimalt. Lösningen är att antingen se till att strängen som skickas in inte börjar med en nolla, eller att explicit ange att man vill ha strängen parsad decimalt, med parseInt(someString*, 10**)*.
red. Ehm, förresten, skriver du din ASP i Javascript? Annars är det nåt annat.
Det löste sig enkelt. jag hade missat enkelfnuttar kring <% = manifestData("voyNr") %> då tolkar javascript det som ett tal ju. rätt ='<% = manifestData("voyNr") %>'
Tack i alla fall för hjälpen