fjuriMedlem sedan dec. 199970 inlägg Halloj! Jag har postat samma meddelande på HTML forumet också, för de som hänger på bägge, men det är inte för att jag vill göra någon upprörd eller nåt. Bara det att jag gett mig f*n på att hitta lösningen :)
Jag funderar på ifall man kan automatiskt ladda en sida på något smart sätt, kanske med on blur eller nåt liknande?
På följande vis är det.
Jag har en ASP sida där man kan uppdatera olika värden till en skytteliga. När man klickar på ett namn så kommer ett mindre fönster upp där man uppdaterar själva värdena. När man sen har tryckt på uppdatera så stängs det lilla fönstret automatiskt med <body onload="window.close()">, detta efter att ASP-proceduren är klar.
Så långt fungerar allt. Men det jag nu vill åstakomma är att det vanliga fönstret där alla namn och det var listade, uppdateras automatiskt med de nya värdena, när det lilla fönstret stängts.
Någon som har något förslag?
Tack på förhand!
------------------
Mvh
/Andreas P
Så här kan du göra:
I det mindre fönstret där du matat in data så laddar du in en javascriptmetod i onload, <body onload="reloadAndClose();"> istället för att bara stänga.
Denna funktion skriver du så här:
function reloadAndClose()
{
opener.document.theForm.submit();
opener.focus();
self.close();
}
På den huvudsidan så lägger du in en liten <form> vid namn theForm som är den form som anropas från funktionen ovan.
<form name="theForm" action="<denna sida>" method="post">
</form>
Byt ut <denna sida> mot huvudsidans url, så att den laddar om sig själv.
Nu kommer det lilla fönstret, när resultatet lagrats att se till att det stora fönstret laddas om, sen sätts fokus till det stora fönstret och det lilla stängs.
Det går att göra på många andra sätt också, detta var ett sätt. Jag skrev koden direkt ur huvudet så det kan funka, men det är inte 100% säkert :) (bara 99% ;))
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
[Redigerat av sgtpepper den 23 nov 2000]
fjuriMedlem sedan dec. 199970 inlägg verkar inte funka :(
Blev väl den där 1%:aren då, hehe ;)
Vet inte vad som är fel. Inget som händer, typ. Ska kolla närmare på det.
------------------
Mvh
/Andreas P
fjuriMedlem sedan dec. 199970 inlägg JAAAAAAAAAAAA! Underbart Sgtpepper!!! Förstod inte att form taggen skulle ligga på list sidan, förrens jag hade läst ditt inlägg en sisdär 5 gånger :)
Tack så mycket!!
------------------
Mvh
/Andreas P