Hej.
Är helt ny här på forumet och i princip grön vad gäller all form av webbutveckling och har lyckats knåpa ihop början till ett större formulär. Jag har kommit till den delen då en viss del av formuläret ska visas/döljas beroende på vilken radiobutton som är vald. Det jag känner mig osäker på är vilken metod som är lämpligast och hur jag ska gå tillväga. Jag har sökt på visa / dölj här på forumet men jag kan inte klura ut hur jag ska tillämpa det på min kod.
Så här ser min kod ut:
<html>
<script src="validation.js" type="text/javascript"></script>
<script src="formCheck.js" type="text/javascript"></script>
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<table border=1 width=867>
<tr><td>
<form name=newPriceInquiry id=newPriceInquiry method=post action='#'>
<strong>Allmän Information</strong><br>
Kortnamn: <input type=text size=10 class=textbox maxlength=40 name=cardName id=validate><br>
Kortstorlek: <input type=text class=textbox size=10 maxlength=10 name=cardWidth id=validate>x<input type=text class=textbox size=10 maxlength=10 name=cardHeight id=validate>
mm <- ? <br>
Antal lager: <input type=text class=textbox size=10 maxlength=10 name=noLayers id=validate><br>
Använd standardutförande: Ja <input name="useStandard" type="radio" checked> Nej <input name="useStandard" type="radio" unhecked><br><br> <ej klart>
<strong>Kortinformation</strong><br>
<strong>Tillägsval</strong><br><br>
<strong>Antal kort / leveranstid</strong><br>
<strong>Filer</strong><br><br>
<input type=button name=sbmBtn class=btn id=sbmBtn onClick='if(mySubmitForm(this.form)){this.form.submit();}' value='Skicka förfrågan'>
</form>
</tr></td>
</table>
</html>
Tanken är att när man klickar i Nej-knappen för Standardutförande så ska Kortinformation och Tillägsval visas annars så ska de vara dolda.
Jag förstår att det inte är första gången ni får den här frågan men jag gör ett försök här ändå. Om någon hjälpsam person skulle vilja tipsa om hur jag ska gå tillväga så kan jag eventuellt klura ut en del själv.
Tack!