Hej, jag använder mig av ett javascript i en dropdown meny.
Jag vill att länken i dropdown menyn skall öppnas i en annan frame, men jag lyckas inte klura ut vart jag ska sätta "target" någonstans.
Här är koden:
<FORM>
<font face="Verdana" size="2">
<SELECT NAME="clicklist" onChange="top.location.href=this.form.clicklist.options[this.form.clicklist.selectedIndex].value">
<OPTION SELECTED VALUE="AFFARSJURIDIK_40_timmar.htm">AFFÄRSJURIDIK 40 timmar
<OPTION VALUE="AFFARSKOMMUNIKATION_Engelsk_40_timmar.htm">AFFÄRSKOMMUNIKATION Engelsk, 40 timmar
<OPTION VALUE="AFFARSKOMMUNIKATION_Svensk_40_timmar.htm">AFFÄRSKOMMUNIKATION Svensk, 40 timmar
<OPTION VALUE="BARKUNSKAP_Lokal_kurs_45_timmar.htm">BARKUNSKAP/Lokal kurs 45 timmar
</SELECT></font>
</FORM>
------------------
--KarlTomas
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Javascript forumet kanske? ;)
------------------
matti.intelligens.nu
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Matti: Jupp! :)
Tråden flyttas till Javascript!
------------------
Detta inlägg sponsras inte av Rikard
<form>
<font face="Verdana" size="2">
<select name="clicklist" onchange="parent.TARGET.location.href=this.options[this.selectedIndex].value">
<option selected value="AFFARSJURIDIK_40_timmar.htm">AFFÄRSJURIDIK 40 timmar</option>
<option value="AFFARSKOMMUNIKATION_Engelsk_40_timmar.htm">AFFÄRSKOMMUNIKATION Engelsk, 40 timmar</option>
<option value="AFFARSKOMMUNIKATION_Svensk_40_timmar.htm">AFFÄRSKOMMUNIKATION Svensk, 40 timmar</option>
<option value="BARKUNSKAP_Lokal_kurs_45_timmar.htm">BARKUNSKAP/Lokal kurs 45 timmar</option>
</select></font>
</form>
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Hej och tack för ditt svar, men jag får ett felmeddelande när jag testar:
'parent.TARGET.location' är null eller inget objekt
------------------
--KarlTomas
WibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg Du kanske skulle skriva in en taget också...eller vad vet jag... :)
------------------
¤ WIBERG ¤
WibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg Oops...taRget menar jag förstås...
------------------
¤ WIBERG ¤
Hej, vill bara meddela att jag fick det att funka.
Det var något fel på mina länkar, nåj jag böt till kortare och gemener så funkade det??!!
Tack
------------------
--KarlTomas