AsterixMedlem sedan dec. 1999483 inlägg Jag vet inte om detta går med javascript, men jag frågar ändå.
Jag har fem bilder och 9 slutmål som är lika stora som bilderna på en sida och jag vill att man ska kunna klicka och dra vilken av bilderna man vill till någon av slutmålen och när man gjort det ska man skickas till olika sidor beroende på vilken bild man drog och vilket slutmål man släppte på.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
------------------
/Emil Hesslow
fredrikMedlem sedan dec. 19991 072 inlägg hej, det borde väl gå tycker man...jag har ingen kod på rak arm men lite tips kan jag ju alltid bidra med...
för att se vilken bild användaren dragit i kan du ju lägga en onmousedown på alla bilder och då ändra en global variabel (då vet du vilken bild och därmed vilken sida som ska laddas om användaren släpar bilden rätt)
Sen kör du en vanlig "drag" bild och på "stop drag" kollar du vilken position bilden har på bilden och stämmer denna överens med den där målet ligger så laddas den sida som ligger i den globala variablen...
Det borde fungera...du får hojta om du kör fast nånstans så kan jag säkert hjälpa (har själv gjort ett liknande skript en gång i tiden).
lycka till!
------------------
Fredrik Klarqvist
fredrik.klarqvist@swipnet.se
http://server.webwerkstaden.se/fredde/
AsterixMedlem sedan dec. 1999483 inlägg Det är så att jag inte är speciellt duktig på javascript, så om du har tid så skulle jag uppskatta ifall du skulle kunna visa ett litet kodexempel.
------------------
/Emil Hesslow