diabloMedlem sedan aug. 2000113 inlägg Tjena, håller på med en meny i JS!
Allt funkar fin fint tills jag testar det i NS, där vägrar den dölja dom lager som inte ska synas från början, utan visar allting! Nån som kan hjälpa mig med detta?
------------------
"I have a problem solver and his name is revolver!"
CloudyaMedlem sedan okt. 200019 inlägg Ja. Visa gärna vad du skrivit, är lättare att se vad det är för fel.. använder du tex DIV-taggen? skriver du stýle direkt i den taggen då, eller uppe i headen? den ska stå i headen, eller i alla fall skiljt från div-taggen för ns är kinkig med sånt.. sen skriver man visibility:hidden i stylen för just det lagret... å sen när du vill ändra visibilityn i netscape så skriver man på ett helt annat sätt.. i explorer:
lagret.style.visibility="hidden/visible"
å i ns:
document.lagret.visibility="hide/show"
sen för att hitta till ett nästlat lager behöver du inget mer för explorer, men i ns måste du skriva typ:
document.lagerett.document.lagret.visibility....
så.. hjälpte det någe alls, eller hur ser din kod ut?
diabloMedlem sedan aug. 2000113 inlägg Så här har jag gjort lagren, i head delen:
#subCom {Position: absolute; top: 24px; left: 17px; width: 101px; height: 51px; visibility: hidden; z-index: 3; background-color: #FFFFFF;
layer-background-color: #FFFFFF; border-top: 1 solid #000000; border-right: 2 solid #000000; border-bottom: 2 solid #000000; border-left: 1 solid #000000;}
\#subCom1 {Position: absolute; top: 0px; left: 0px; width: 98px; height: 15px; visibility: visible: z-index: 3; padding: 2px;}
\#subCom2 {Position: absolute; top: 16px; left: 0px; width: 98px; height: 15px; visibility: hidden: z-index: 3; padding: 2px;}
\#subCom3 {Position: absolute; top: 32px; left: 0px; width: 98px; height: 15px; visibility: hidden: z-index: 3; padding: 2px;}
Sen när jag ska visa/dölja olika lager så är koden:
ns4 = (document.layers) ? true:false
ie4 = (document.all) ? true:false
function show(id) {
if (ns4) document.layers\[id\].visibility = "show"
else if (ie4) document.all\[id\].style.visibility = "visible"
}
function hide(id) {
if (ns4) document.layers[id].visibility = "hide"
else if (ie4) document.all[id].style.visibility = "hidden"
}
----
------------------
"I have a problem solver and his name is revolver!"
CloudyaMedlem sedan okt. 200019 inlägg Kolla din stylekod. Efter visibility:visible & visibility:hidden i 1,2 å 3 har du skrivit ":" istället för ";" ... eftersom du inte skrev vad som ska hända sen vet jag inte om det var någe mer fel. Men gör du så så funkar den biten med döljningen från början i alla fall...