Hur gör jag för att visa en sida i fullscreen? RIKTIG fullscreen alltså (så som vissa sidor med shockwaveinnehåll visas).
Riktig fullscreen?
5 svar · 240 visningar · startad av concept
Så här kan du göra:
<script language="javascript">
function init()
{
window.open("dinsida.htm", "frames", "fullscreen=yes,status=no,location=no,scrollbars=yes,toolbar=no,resizable=no");
}
</script>
och lägga onload="init();" i bodytaggen om du vill att fönstret ska öppnas direkt när användaren kommer in på sidan
------------------
/Sandman
Funkar fint! Tack ska du ha. Två små grejer bara:
1. 'status=no,location=no...osv' är onödiga när man angett 'fullscreen' upptäckte jag.
2. Jag lyckas inte bli av med 'scrollbars', även om jag försöker stänga av dom dyker det upp en "slaskscroll" till höger. Det enda sättet jag hittat att gå runt det är att i fullscreen öppna en sida med frames:
<FRAMESET cols="100%" rows="2000,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<FRAME src="egentliga_sidan.html" name="player" scrolling="NO" noresize marginwidth="0" marginheight="0">
<frame src="blank.html" scrolling="NO" noresize marginwidth="0" marginheight="0">
</FRAMESET>
Är det här det bästa sättet att göra det på eller har någon andra förslag?
...c
jag har för mig att du kan ha
<body scroll=no>
eller liknande i det dokumentet du öppnar. testa vetja! :)
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
where do you want to go to die?</A>
Försök till sammanfattning:
<body scroll=no> i dokumentet som öppnas funkar fint i IE men inte NS. Men eftersom 'fullscreen=yes' till att börja med inte funkar i NS, så skit samma...
'scrollbars=no' funkar som sagt inte ihop med 'fullscreen=yes'.