Statting: awesome! Stort tack.
Vad gäller att användaren stänger av javascript så undrar jag dels om folk gör det och isåfall hur stor andel. Sen kan jag tillägga att hela sidan troligen kommer att vara totalt handikappat när man stänger av javascript att just den här enstaka grejen inte kommer att fungera är nog "inte hela världen".
Användaren lär upptäcka att sidan kräver javascript :)
Nitro: Vänta nu, har jag förstått dig rätt? Uppe skrev du /"/g. Är det felstavat eller ska g:et finnas med? Om g:et var en felstavning så betyder det att du rekommenderar /"/ utan att man escapar citatstecknet, inte sant?
Hur som helst så verkar det som om lösningen kan vara meningslös eftersom den måste tillämpas omvänt.
Just nu har vi lyckats spara om " till " vilket jag trodde var vad som behövdes.
Det ledde till att perl-skriptet outputtade något som såg ut så här:
<a href="/kategori/index.html">
Det blev helt knasigt.
När jag bad den att spara " tecknet till txt-filen så gick det bra vid outputten, då blev sökvägen korrekt:
<a href="/kategori/index.html">
Det som blev fel (och som är upphovet till tråden) var i admin-sidan där jag alltså anger sökvägen i textrutan.
Problemet sker av följande skäl.
Input taggen ser ut så här:
<input type="text" name="andrafalt5" value="<!--esparam:artikel:5-->">
<!--esparam:artikel:5--> läses in med hjälp av perl skriptet från textfilen och den inehåller en rad som ser ut så:
Kategori > <a href="/kategori/index.html">Väskor</a>
Var för sig fungerar de två raderna.
Men tillsammans får jag följande output.
<input type="text" name="andrafalt5" value="Kategori > <a href="/kategori/index.html">Väskor</a>">
Det är då som input-taggen bryts.
Jag trodde att lösningen var att konvertera om citatstecknen till " skulle lösa fallet.
Det gjorde det ju delvis; Den bröt inte inputtaggen, men outputen var värdelös som jag skrev uppe.
Den lösning jag kommer på är att jag med javascript kör en print-funktion som printar ut input-taggen enligt nedanstående för att slippa citatteckensproblemet. Typ nåt sånt:
<script language=JavaScript>document.write("<input type=\"text\" name=\"andrafalt5\" value=\"<!--esparam:artikel:5-->\">")</script>
Ska testa nu.
Men om någon har något förslag vill jag gärna höra det, för jag vet att all kod jag lyckas få ur mig är fulhacks :bire