Tja..
Hoppas någon kan hjälpa mig med detta problem.. Håller på att skriva ett meny skript för Netscape 4.x.
Bakgrund: detta fungerar asbra... :
<DIV id='meny1' style='position:absolute; left: 55px; top: 25px; width: 50px; padding-left: 5px; padding-top: 5px; padding-right: 5px; padding-bottom: 5px; visibility:hide'>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
document.write("<TABLE WIDTH='100' border=0 HEIGHT='100%' cellpadding=0 cellspacing=0>");
document.write("<TR><TD bgcolor='"+bgfarg+"'><A HREF='javascript:void(0)' class='meny' onmouseover=oppnaMeny('meny1') onmouseout=stangMeny('meny1')> </A></TD> </TR>");
for(i=0;i<meny1Texter.length;i++) {
document.write("<TR><TD bgcolor='"+bgfarg+"'><A HREF='"+meny1Lankar+"' class='meny' onmouseover=oppnaMeny('meny1') onmouseout=stangMeny('meny1')> " + meny1Texter + " </A></TD></TR>");
}
document.write("<TR><TD bgcolor='"+bgfarg+"'><A HREF='javascript:void(0)' class='meny' onmouseover=oppnaMeny('meny1') onmouseout=stangMeny('meny1')> </A></TD> </TR>");
</SCRIPT>
</TABLE></DIV>
Problemet: här gör jag likadant som ovan fast jag skriver ut allt med javascript. Detta blir helt annorlunda o absolut inte ens i närheten av rätt.
Varför?
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
document.write("<DIV id='meny1' style='position:absolute; left: 55px; top: 25px; width: 50px; padding-left: 5px; padding-top: 5px; padding-right: 5px; padding-bottom: 5px; visibility:hide'>");
document.write("<TABLE WIDTH='100' border=0 HEIGHT='100%' cellpadding=0 cellspacing=0>");
for(i=0;i<meny1Texter.length;i++) {
document.write("<TR><TD bgcolor='"+bgfarg+"'><A HREF='"+meny1Lankar+"' class='meny' onmouseover=oppnaMeny('meny1') onmouseout=stangMeny('meny1')> " + meny1Texter + " </A></TD></TR>");
}
document.write("</TABLE></DIV>");
</SCRIPT>
Tacksam för svar..
/M.V.H Marcus Falck
------------------
/M.V.H Marcus Falck