webForumDet fria alternativet

CP fel i NN...

3 svar · 194 visningar · startad av meccan

meccanMedlem sedan aug. 20002 inlägg

Tja..
Hoppas någon kan hjälpa mig med detta problem.. Håller på att skriva ett meny skript för Netscape 4.x.

Bakgrund: detta fungerar asbra... :

<DIV id='meny1' style='position:absolute; left: 55px; top: 25px; width: 50px; padding-left: 5px; padding-top: 5px; padding-right: 5px; padding-bottom: 5px; visibility:hide'>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
document.write("<TABLE WIDTH='100' border=0 HEIGHT='100%' cellpadding=0 cellspacing=0>");
document.write("<TR><TD bgcolor='"+bgfarg+"'><A HREF='javascript:void(0)' class='meny' onmouseover=oppnaMeny('meny1') onmouseout=stangMeny('meny1')>                     </A></TD> </TR>");

for(i=0;i<meny1Texter.length;i++) {
document.write("<TR><TD bgcolor='"+bgfarg+"'><A HREF='"+meny1Lankar+"' class='meny' onmouseover=oppnaMeny('meny1') onmouseout=stangMeny('meny1')>   " + meny1Texter + "    </A></TD></TR>");
}
document.write("<TR><TD bgcolor='"+bgfarg+"'><A HREF='javascript:void(0)' class='meny' onmouseover=oppnaMeny('meny1') onmouseout=stangMeny('meny1')>                     </A></TD> </TR>");
</SCRIPT>
</TABLE></DIV>

Problemet: här gör jag likadant som ovan fast jag skriver ut allt med javascript. Detta blir helt annorlunda o absolut inte ens i närheten av rätt.
Varför?

<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
document.write("<DIV id='meny1' style='position:absolute; left: 55px; top: 25px; width: 50px; padding-left: 5px; padding-top: 5px; padding-right: 5px; padding-bottom: 5px; visibility:hide'>");
document.write("<TABLE WIDTH='100' border=0 HEIGHT='100%' cellpadding=0 cellspacing=0>");

for(i=0;i<meny1Texter.length;i++) {
document.write("<TR><TD bgcolor='"+bgfarg+"'><A HREF='"+meny1Lankar+"' class='meny' onmouseover=oppnaMeny('meny1') onmouseout=stangMeny('meny1')>   " + meny1Texter + "    </A></TD></TR>");
}

document.write("</TABLE></DIV>");
</SCRIPT>

Tacksam för svar..
/M.V.H Marcus Falck

------------------
/M.V.H Marcus Falck

M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Jag tycker du ska byta rubrik på ditt inlägg för allas trevnad.

//M@rtin

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

Håller fullständigt med M@rtin! x(

------------------
Världen går under år 3000!!!

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Vill du ha hjälp av seriösa människor bör du vara seriös i din frågeställning.

------------------
---Jippi!---

-PeW-

121 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
118 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)