webForumDet fria alternativet

Uppdatera sida med bokmärke

2 svar · 241 visningar · startad av Swey

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Jag har en sida med olika inlägg. När man ska skriva ett inlägg får man upp ett nytt fönster med en ruta där man kan skriva det man vill. När man är klar ska man klicka på knappen. Då laddas en ny sida in som stänger popup-fönstret och laddar om inlägssidan med bokmärke på det nya inlägget.

Detta är sidan man får upp när man skrivit ett inlägg i popup-fönstret (som ska stänga fönstret och uppdatera inläggsidan):

<script language=javascript>
opener.location.href = 'thread.php?id=1#nr';
window.close();
</script>

nr är bokmärket som finns på det nya inlägget som kommer fram först när inläggsidan är uppdaterad. Om man är på en annan sida ska man komma direkt till inläggsidan med det nya inlägget som bokmärke. Förstår ni?

Problemet är dock att detta inte fungerar. Sidan laddas inte om eftersom webbläsaren tror att den bara ska byta position på sidan pga. bokmärket. Jag har lyckats få det att fungera i IE genom att först navigera till sidan utan bokmärke och sedan till sidan med bokmärket men eftersom detta känns dumt och inte fungerar i Netscape så vill jag ha en bättre lösning.

Jag är glad för alla förslag.

------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...

[Redigerat av Swey den 12 sep 2000]

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

prova att skicka med ett djävulusiskt slumptal i url:en, så den inte är den samma som du redan har i fönstret.

ex: thread.php?g=782390213474&id=1#nr

------------------
<A HREF="http://www.cartman.nu" TARGET=_blank>
det man inte minns har inte hänt.
hit med en berka!</A>

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Ska prova det. Men jag tycker det låter lite väl osmidigt.

Något annat tips? :)

------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)