Jag vill att hela framesetet ska laddas om när man ändrar webbläsar-fönstrets storlek i NS. Problemet är att jag måste ha en reload-funktion som även ska funka på MAC.. Någon som vet?
reload onrezise på MAC
6 svar · 188 visningar · startad av Frida
Detta är kanske inte helt vad du söker efter men det funkar som du vill. Ta en titt och se om det går att använda!
http://script.webforum.nu/wf/Forum2/HTML/000008.html
------------------
Med vänliga hälsningar,
Sune Andersson, webForum Admin.
Hm. Funkade tyvärr inte. Men det är alldeles riktigt att det är grundproblemet det här med buggen i NS, fast det stora trubblet är då att få det att funka på mac:en. På PC:n funkar det nämnligen alldeles utmärkt att fixa till...
Därför är jag ist är på jakt efter ett reload-script som då oxå kanske funkar på MAC.
Men tack för hjälpen iaf!
Hejsan,
Gjorde något liknande i denna tråd: http://cgi.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/000157.html
Tyvärr fick jag ingen respons på det inlägget.
Koden funkar fint på Win95 och i Unix/Solaris men,
funkar det exemplet på en Mac?
Kan inte någon snäll Mac/NS ägare prova, snälla :)
/nicclas
Såja nu har jag fixat det. Det var svårt att få in det på wF Scripts sidor så jag fick lägga det i några separata filer istället. Nu är det dock bara att kopiera koden som står på sidan och lägga den i HEAD-containern i din frames-fil så ska CSSen vara säker.
Om inte, så gör vi om det!
Här hittar du det fixade scriptet!
:)
------------------
Med vänliga hälsningar,
[Redigerat av Sune den 17 aug 2000]
Nop, det vill bara inte funka. Tror jag får skippa den där idén och göra ett helt nytt upplägg istället...
Mac är inte att leka med =)
Kan du förklara lite närmare vad det är som inte fungerar Frida?
- Är det så att du ska använda CSS och frames på din webbplats?
- Kopierade du den kod som du hittade på det länkade exemplet och klistrade in det i HEAD i din frames-fil?(Obs, det är ändrat sen första tipset!)
Om du gjort detta så garanterar jag att CSS fungerar på Netscape v.4 även när man förändrat storleken på bläddrarfönstret.
Fast å andra sidan, det var kanske inte till detta som du skulle använda detta till... förklara gärna mer så blir det lättare att förstå.
------------------
Med vänliga hälsningar,