webForumDet fria alternativet

reload onrezise på MAC

6 svar · 188 visningar · startad av Frida

FridaMedlem sedan aug. 20003 inlägg

Jag vill att hela framesetet ska laddas om när man ändrar webbläsar-fönstrets storlek i NS. Problemet är att jag måste ha en reload-funktion som även ska funka på MAC.. Någon som vet?

SuneMedlem sedan nov. 1999242 inlägg

Detta är kanske inte helt vad du söker efter men det funkar som du vill. Ta en titt och se om det går att använda!
http://script.webforum.nu/wf/Forum2/HTML/000008.html

------------------
Med vänliga hälsningar,
Sune Andersson, webForum Admin.

Hm. Funkade tyvärr inte. Men det är alldeles riktigt att det är grundproblemet det här med buggen i NS, fast det stora trubblet är då att få det att funka på mac:en. På PC:n funkar det nämnligen alldeles utmärkt att fixa till...
Därför är jag ist är på jakt efter ett reload-script som då oxå kanske funkar på MAC.

Men tack för hjälpen iaf!

nicclasMedlem sedan feb. 20001 061 inlägg

Hejsan,

Gjorde något liknande i denna tråd: http://cgi.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/000157.html
Tyvärr fick jag ingen respons på det inlägget.
Koden funkar fint på Win95 och i Unix/Solaris men,
funkar det exemplet på en Mac?

Kan inte någon snäll Mac/NS ägare prova, snälla :)

/nicclas

Såja nu har jag fixat det. Det var svårt att få in det på wF Scripts sidor så jag fick lägga det i några separata filer istället. Nu är det dock bara att kopiera koden som står på sidan och lägga den i HEAD-containern i din frames-fil så ska CSSen vara säker.

Om inte, så gör vi om det!
Här hittar du det fixade scriptet!

:)

------------------
Med vänliga hälsningar,

[Redigerat av Sune den 17 aug 2000]

Nop, det vill bara inte funka. Tror jag får skippa den där idén och göra ett helt nytt upplägg istället...
Mac är inte att leka med =)

Kan du förklara lite närmare vad det är som inte fungerar Frida?

1. Är det så att du ska använda CSS och frames på din webbplats?
  2. Kopierade du den kod som du hittade på det länkade exemplet och klistrade in det i HEAD i din frames-fil?(Obs, det är ändrat sen första tipset!)

Om du gjort detta så garanterar jag att CSS fungerar på Netscape v.4 även när man förändrat storleken på bläddrarfönstret.

Fast å andra sidan, det var kanske inte till detta som du skulle använda detta till... förklara gärna mer så blir det lättare att förstå.

------------------
Med vänliga hälsningar,

Genererad på 364 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb