SuneMedlem sedan nov. 1999367 inlägg CSS Netscape 4 Buggfix
Diskussionstråd för att förbättra detta script eller finna en bättre annan lösning om så är möjligt...
(Du hittar detta script på wF-Script)
Det finns en liten förarglig bugg i Netscape 4 som gör så att alla stilmallsinställningar (CSS) försvinner i en framesuppbyggd sida om man ändrar storleken på bläddrarfönstret. Om du använder Frames och CSS bör du använda detta script för att inte väcka förargelse hos de som använder Netscape 4 eller senare (förhoppningsvis fixar Netscape denna bugg i 6:an men man vet aldrig...). I Internet Explorer märker du ingen som helst skillnad och då är det som det skall vara!
------------------
Med vänliga hälsningar,
Sune Andersson, webForum Admin.
[Redigerat av Sune den 17 aug 2000]
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Jag har inte märkt av det du skriver, det kanske är olika på olika bläddrare/os...vet att på Linux ser många sidor ut som crap, hur som helst så ska jag spara detta. Tack!
MVH
------------------
---Jippi!---
-PeW-
tyomMedlem sedan juli 200016 inlägg Har heller inte märkt av nån bugg
Kanske för att jag kör NN 4.72 och använder externa stilmallar?
tyom
SuneMedlem sedan nov. 1999367 inlägg Det kan vara så att detta är ett Macspecifikt problem som bara dyker upp i Netscape 4.x och på webbplatser som använder frames och CSS.
Det ter sig så här:
- När sidan laddar upp så kommer allt upp snyggt formatterat med hjälp av CSS.
- Om man sedan ändrar storleken på bläddrarfönstret så tappar sidorna all CSS-information. Om man då använt CSS för att ändra teckensnitt och storlekar och färg så kan resultatet bli ganska fel.
------------------
Med vänliga hälsningar,
[Redigerat av Sune den 30 jul 2000]
SuneMedlem sedan nov. 1999367 inlägg Vill bara tillägga att det är ett Macspecifikt problem.
Men är det en viktig webbplats man ansvarar för och om man använder CSS och frames så bör man lägga in detta på framessidan. Det kräver inte speciellt mycket kraft och löser många otrevligheter för mac-användare.
------------------
Med vänliga hälsningar,
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Precis! Man vill ju att alla ska kunna skåda ens verk oavsett webbläsare och OS.
------------------
---Jippi!---
-PeW-