webForumDet fria alternativet

åtkomst nekad till frame...

2 svar · 215 visningar · startad av fredrik

fredrikMedlem sedan dec. 19991 072 inlägg

Jag har en sajt där jag anropar ett lager i en frame från en funktion som ligger i en annan frame.

Detta funkar bra MEN från vissa sidor (samma funktion används överallt)och bara från vissa datorer (har testat med c:a 8 datorer och bara fått fel på en, finns inget samband med OS eller browser.) får jag "åtkomst nekad" till det lager jag försöker anropa.

Funktionen jag använder ser ut så här:

function lager_state(stateie, statens, lager)
{
if (document.all)
	{
		parent.frames["main"].document.all[lager].style.visibility=stateie;
	}
else
	{
		parent.frames["main"].document.layers[lager].visibility=statens;
	}
}

och länken:

lager_state('visible', 'show', 'presentationer')

Jag har även provat med att använda dreamweavers inbygga funktion för att visa och dölja lager men jag får samma fel där.

Nån som har vart med om nåt liknande eller vet vad som kan vara fel?

------------------
Fredrik Klarqvist
fredrik.klarqvist@swipnet.se
www.streetwise.se/fredrik/

RGBMedlem sedan dec. 1999419 inlägg

Det finns om jag inte minns helt fel en säkerhetsspärr (iaf i IE) som hindrar script från att manipulera sidor som ligger utanför samma domän som dem själva och det skulle mycket väl vara en sån som du stött på men infon är lite knapphändig för att jag ska kunna göra ett eget test.

R.G.B

------------------

R.G.B

fredrikMedlem sedan dec. 19991 072 inlägg

ok, tack då vet jag det....det konstiga är bara det att en och samma sida fungerar ibland, men när man kommer från vissa länkar till denna sida så fungerar den inte.

Sidan skapas dynamiskt mha asp och lagret skapas mha en "sub" i en include, kan detta ha med saken att göra?

...men annars så är det bara i IE som det strular, så det är säkert sant att det är nån säkerhetspryl...

------------------
Fredrik Klarqvist
fredrik.klarqvist@swipnet.se
www.streetwise.se/fredrik/

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)