Jag har en drop-down som är populerad med värden från en databas. Jag vill kunna välja ett av värdena och då komma tillbaks till samma sida. I princip en reload... (för övrig info så är det Netscape...)
------------------
granis
4 svar · 373 visningar · startad av granis
Jag har en drop-down som är populerad med värden från en databas. Jag vill kunna välja ett av värdena och då komma tillbaks till samma sida. I princip en reload... (för övrig info så är det Netscape...)
------------------
granis
Hmm... lite luddig beskrivning. Kan du beskriva lite mer ingående vad problemet är? Ge gärna en adress till sidan också, så ska vi se om vi kan hjälpa dig.
------------------
Och kom ihåg, det är inte killen i filmen som har skrivit brevet...
Min drop-down populeras av items som hämtas från en databas. Dvs det är variablet många. Valuet blir alltså itemets unika id. Skriver jag så här(lite modifierat)...
SELECT NAME=person SIZE=1 onChange=parent.main.location.href=this.options[this.selectedIndex].value;
...så kommer jag att komma till en sida som har namnet av personens id. Jag vill komma till samma sida som jag kom ifrån. Hoppas att denna beskrivningen är lite utförligare...
------------------
granis
[Redigerat av granis den 06 jul 2000]
[Redigerat av granis den 06 jul 2000]
prova att lägga in onchange-koden i citattecken:
SELECT NAME=person SIZE=1 onChange="parent.main.location.href=this.options[this.selectedIndex].value;"
Det är nästan aldrig dåligt att använda citattecken.
------------------
-- spango
Släpp fram mig, jag är webbdesigner!