webForumDet fria alternativet

body onUnLoad eller?

4 svar · 355 visningar · startad av Ricki

RickiMedlem sedan juni 2000373 inlägg

Hej!
Jag skulle vilja köra ett script när någon trycker på krysset. Jag antar att man ska lägga till body onUnLoad eller något sånt. Hjälp med det tack? Sedan ska scriptet som körs skicak vidare användaren till en annan sida, kan någon hjälpa mig, snälla?????? ):

------------------
Mvh Ricki
www.ricki.nu

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Hej, ser att ingen svarat dig ännu, så jag gör det med detta:
<html>
<head>
<script language="JavaScript">
<!--
function aha() {
if (parent.close){
window.open("http://nya.adressen.kom");
}
}
//-->
</script>
</head>
<body onUnload="aha();">
Hoppsan..!
</body>
</html>

Det fungerar som du menade, men scriptet startas även vid en uppdatering, fast det kanske inte spelar nån roll?

-PeW-

RickiMedlem sedan juni 2000373 inlägg

Tack för ditt efterlängtade svar.
Jag skulle vilja att det inte fungerade om man uppdaterar, så om du vet hur man fixar det är jag tacksam, annars är det ok!

------------------
Mvh Ricki
www.ricki.nu

bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg

Jag tror tyvärr inte att det går att göra med JavaScript... Rätta mig om jag har fel.

------------------
Mvh
Yrin Eldfjell

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Anledningen till att funktionen går igång vid uppdatering ligger i att <body onUnload> aktiveras ju, eftersom sidan "avladdas" innan den återuppstår.
Sålunda kan det inte bli på annat vis. Men hur många uppdaterar en site egentligen? Att få ett java(eller VB)script att reagera annorlunda lär inte gå. Om man nu inte tänker om i strategin...om du kör den sidan du vill redicta till som startsida och öppnar huvudsidan med ett window.open("blaha","blaha","x,y"); så kommer man automatiskt tillbaka till den första sidan om man stänger den öppnade med x. Så är ju upplägget på flera porrsiter, när man stänger så ligger den första skiten kvar...
Annars får du väl vända dig till nåt cgi skript?

MVH;)
-PeW-

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)