Detta fungerar för mig..
function popup(){
window.open("halsning.html", "greet", "resizable=no,status=no, location=0, toolbar=no, menubar=no, width=500, height=450, top=20, left=10");
}
------------------
woodi
3 svar · 327 visningar · startad av Thomas
Börjar bli lite brådis nu...
Jag har en sida (fönster 1) som ska generera ett popupfönster (fönster 2) med bestämd bredd och höjd.
(body onLoad)
Men i NN så får fönster 2 inte den satta storleken utan samma storlek som är på fönster 2.
Låter det krångligt?
Då ska jag tala om att jag hade tänkt att använda fönster 2 som "fjärrkontroll". Så när man klickar på en länk så ska den länkade sidan öppnas i fönster nummer 1 (som genererade popupen - fönster 2)
Jag skickar med lite kod.
I Fönster 1:
<script language="JavaScript">
function popup()
{
remote = window.open("", "greet", "resizable=no,status=no, location=no, toolbar=no, menubar=no, width=500, height=450, top=20, left=10");
remote.location.href = "halsning.html";
if (remote.opener == null) remote.opener = window;
remote.opener.name = "opener";
}
</script>
Och i sidan när den laddas har jag body onLoad="popup();"
I fönster 2 så klickar man på en länk som ser ut s här:
<a href="http://www.adress.se" target="opener" OnClick="javascript:window.close();">
Sammanfattning:
Jag vill att ett fönster öppnas i en viss storlek , och att det öppnas lika stort både i IE och NN. Om sen "fjärren" funkar så är det bonus...
Jag är ingen höjdare på JavaScript, så det vore underbart om någon vill hjälpa till.. :)
Detta fungerar för mig..
function popup(){
window.open("halsning.html", "greet", "resizable=no,status=no, location=0, toolbar=no, menubar=no, width=500, height=450, top=20, left=10");
}
------------------
woodi
Funkade inte med NN. Det "nya" fönstret får fortfarande samma storlek som det "gamla", d.v.s. width och height spelar ingen roll. Har testat om det cachas på nåt sätt men inte :(
Likväl så får jag testa en annan lösning eftersom det är lite brådis...
Tack i alla fall
------------------
//Thomas
skippa mellanslagen i prefs-listan:
resizable=no,status=no,location=no,toolbar=no,menubar=no,width=500,height=450,top=20,left=10
------------------
-- spango