Erik JuhlinMedlem sedan maj 20007 625 inlägg
Hur ska jag göra för att få menyn på den här sidan att funka i Netscape 2?
http://www.juhlin.nu/mp1d/
Tiljas meny funkar ju där. Den stora skillnaden är ju att jag ändrat lite på den så att om man väljer "- Meny -" så händer inget. Går det inte att fixa så att det funkar i Netscape 2 då?
------------------
/Erik
www.sk8files.cjb.net
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 579 inlägg
Varför måste den funka för NS2? Ingen använder väll fortfarande NS2 den är ju uppe i version 6 nu!
------------------
<!-- ALPHA II -->
UIN: 58287913
Hur vet du det?
Jag frågade inte om det måste funka i Netscape 2, jag frågade hur man får det att funka i Netscape 2.
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp1d/
emissionMedlem sedan dec. 19996 095 inlägg
Måste hålla med lite om Alpha IIs fråga, men...hur får man tag i NS2 om man vill prova?
Ajdå, det kommer jag inte ihåg. Jag sökte på Altavista och hittade det där. Men Netscape 1 kan man i alla fall hitta här: http://www2.hawaii.edu/~cokumoto/mozilla/
Jag vill i alla fall att sidorna jag gör ska funka i så gott som alla webbläsare.
------------------
/Erik
Hittade nu vad det var som krånglade. <form> måste ligga intill <select> för att det ska fungera i NN2. Men det sabbade layouten eftersom att </form> ger en extra radbrytning (går att ta bort med CSS, men det hade fortfarande sett mysko ut i NN). Så jag tror jag ignorerar NN2. Men det var ändå bra att jag fick reda på vad som var fel, då lärde jag mig ju något! :)
------------------
/Erik
MattiMedlem sedan dec. 19993 781 inlägg
ftp://archive:oldies@archive.netscape.com/archive/index.html
Min favoritversion måste vara 3:an.
------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.
Jo, den är faktiskt riktigt schysst. Jag anpassar alla mina sidor för trean eftersom att det inte är alltför svårt.
Den klarar ju inte CSS, men den är ändå ganska bra.
------------------
/Erik