webForumDet fria alternativet

Javascript m asp i...

13 svar · 679 visningar · startad av Biasse

BiasseMedlem sedan aug. 2003482 inlägg

Har en rullande txt på en sida där jag vill hänvisa till en asp snutt. Detta funkar hur bra som helst i min xp men när jag lägger den på en server2000 mot webben säger den bara att det är fel på sidan. Har kollat i iis så javascript tillåts mm och hittar inga fel. Nån som vet?

<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
<!--
ha_ett_falt_har("Senaste Nytt!!!    <%=RecSet("datum")%>:   <%=RecSet("nyhet")%> !!!");
//-->
</SCRIPT>
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg

Titta på hur resultatet i blir i webbläsaren istället (visa källa).
Vi kan inte gissa vad som ligger i fältet "nyhet" till exempel. Kanske finns där något citationstecken eller annat konstigt tecken?

I detta fall: Lördagen den 9/2-08 har Gävledala lokalområde årsmöte. Plats Borlänge brukshundklubb tid 13.00

från visa källa...

SCRIPT LANGUAGE="javascript">
<!--
ha_ett_falt_har("Senaste Nytt!!! 2008-02-06 13:57:21: Lördagen den 9/2-08 har Gävledala lokalområde årsmöte. Plats Borlänge brukshundklubb tid 13.00
!!!");
//-->
</SCRIPT>

Men som sagt fungerar detta perfekt i localhost o XP?

Vad säger den att det är för fel på sidan då? Var har du definierat ha_ett_falt_har? Vad händer om du tar bort radbrytningen efter 13.00?

Testade nu med bara txt utan RecSet och då skriver den ut på server2000 burken oxo?

Kanske är det skillnad på olika iis versioner?

Den säger bara att det är fel på sida och visar bilden på den som vanligt.

Den ska läsa från mdb och där finns ju inga radbrytningar eller?

Vadå finns inga radbrytningar i mdb? Om du har lagrat det, så finns det väl? Ta bort det.

Nej, det är inte skillnad på olika iis-versioner i detta hänseende. Det är ju webbläsaren som tolkar javascriptet.

Ja det gick då... Men scriptet gör radbytet auto för mig.. Finns det nån lösning på det om man skriver lite för många tecken?

Ja - men vi har ingen aning om vad du pratar för script, eller hur din kod ser ut, eller vad det är som gör automatiskt radbyte.

Jag gör det enkelt.. Bredda fältet i aspscriptet till 230 tecken så ska jag nog få in sånna här små snuttar i framtiden.

Lösningen var radbytet så jag tackar för det.

Menar du att du har fysisk wrapping på i din textarea i formuläret? Ha inte det - det ställer bara till det.

voigtann1Medlem sedan juni 20018 810 inlägg
<!--
ha_ett_falt_har("Senaste Nytt!!!    <%=RecSet("datum")%>:   <%=Replace("" & RecSet("nyhet"),vbCrLf,"")%> !!!");
//-->
</SCRIPT>

För att ta bort radbryt ifrån ditt Recordset. Dock kommer du kunna få problem om man har ett " i din RecSet("nyhet").

Function TranslateToJs(Str)
	str = Replace(str,vbCrLf,"\n")
	str = Replace(str,"""","\""")
	str = Replace(str,"'","\'")
	TranslateToJs = str
End Function

och använd den:

<!--
ha_ett_falt_har("Senaste Nytt!!!    <%=TranslateToJs(RecSet("datum"))%>:   <%=TranslateToJs(RecSet("nyhet"))%> !!!");
//-->
</SCRIPT>

Men nu går den fint.. Skriver i ett nyhets script och får sista posten i rullande txt på öppnings sidan :)

oki... ska testa den :) Nej några fnuttar får det inte vara för då blir det ju stopp.

Den var klockren... Tackar :)

Genererad på 394 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb