ejickMedlem sedan mars 2001895 inlägg Hej,
tänkte förenkla ett script som i dagsläget är hård-kodat, men jag får det inte att bli rätt i en for-loop. Följande fungerar dock
for (var j = 1; j < 11; j++) {alert('document.getElementById("layer'+j+'");');}
Alltså att ett alert-fönster visar document.getElementById("layer1"); och vidare tills layer är 10. Nu är det så att jag vill skapa en variable som atar olika världen varje varv i loopen och resultatet ska alltså vara
for (var j = 1; j < 11; j++) {var variabel = document.getElementById("layer+j");}
om man säger så, dock fungerar inte detta. Undrar om någon har koll på hur jag kan göra, har försökt men lyckas inte komma fram till rätt lösning.
Tacksam för svar
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Lagret heter ju inte "layer+j", det heter "layer" + j.
Vad för egenskaper i lagret vill du sätta in i variabeln?
Typ:
var v = document.getElementById('layer' + j).innerHTML;
ejickMedlem sedan mars 2001895 inlägg Jag skapar variabeln för att använda funktionen removeChild senare. Alltså att jag vill ta bort en del i varje lager.
Till removeChild ska du inte använda innerHTML. Variabeln bör nog deklareras så här:
var v = document.getElementById('layer' + j);
Om du ska köra removChild först efter for-loopen bör du tänka på att lägga referenserna i en array.
ejickMedlem sedan mars 2001895 inlägg removeChild kommer att användas i och med for-loopens antagna värden på layer.