webForumDet fria alternativet

Storlek på texten...

4 svar · 375 visningar · startad av Plutt

PluttMedlem sedan dec. 1999151 inlägg

Hej!
Undrar om man på något sätt kan göra så att en text på sidan alltid har samma storlek.
Helt oberoende på om man kör mac eller pc, netscape eller exploror, teckenstorlek: mellan eller
större... osv...
Det jag ska göra är en meny, och då pajjas allt om texten blir lite större i tex netscape...

går detta att lösa eller måste man göra det som en bild för att det ska bli likadant
överallt.?
Jag satte nämligen först in detta inlägg i HTML/CSS men där hänvisades jag hit. Att man på något sätt skulle kunna lösa det med javascript...

God Jul
Pelle Plutt

------------------
God Jul
Plutt

http://pellefant.just.nu

M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Det går att göra så att storleken ändras beroende på om man har NS eller IE... Men jag tvivlar på att det går att avgöra om man kör på MAC eller PC... Det har jag iaf inte sett förrut men det kanske det finns nån annan som vet...

//M@rtin

HazzeMedlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Det lättaste borde väl vara att göra alla länkar i menyn till bilder. Detta kan ha både fördelar och nackdelar.

------------------
// Hazze

MagnusMedlem sedan dec. 1999252 inlägg

med detta script kan man välja olika css beroende på browser och "os"
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
if
((navigator.appVersion.indexOf("Mac") != -1) && (navigator.appName.indexOf("Netscape") != -1))
{document.write('<link rel="stylesheet" href="mac_och_ns.css" type="text/css">');}
else if
((navigator.appVersion.indexOf("Mac") != -1) && (navigator.appName.indexOf("Microsoft Internet Explorer") != -1))
{document.write('<link rel="stylesheet" href="mac_och_ie.css" type="text/css">');}
else if
((navigator.appVersion.indexOf("Win") != -1) && (navigator.appName.indexOf("Netscape") != -1))
{document.write('<link rel="stylesheet" href="windows_och_ns.css" type="text/css">');}
else if
((navigator.appVersion.indexOf("Win") != -1) && (navigator.appName.indexOf("Microsoft Internet Explorer") != -1))
{document.write('<link rel="stylesheet" href="windows_och-ie.css" type="text/css">');}
else
{document.write('<link rel="stylesheet" href="allt_annat.css" type="text/css">');}
</SCRIPT>

hoppas att det var något sådant du var ute efter...
\\Magnus

BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg

Men om man ställer in i tex IE att man skall ha stor text så fungerar ju inte menyn endå.

Alltid är det något :(

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

140 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)