webForumDet fria alternativet

Dhtml-scroller!

4 svar · 446 visningar · startad av Gustav

GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Allå allå!

Hmm...ta en titt på:

Den här sidan

Det är så ruskigt konstigt att rullningslisten i IE börjar jobba sig när man använder scrollningspilarna som ligger i ett lager på sidan.
Vad beror det på?

En annan fråga är ju hur man kan göra sidan crossbrowser. Kollar man på den i NS så hamnar texten helt fel...hur gör man? ;)

Nu har jag inte provat sidan i mer än 800*600 och 1024*768 men där ser det ganska ok ut...men som sagt: Ingen Netscape! än iaf.

Tackar så mjukast...

HazzeMedlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Har inte tillgång till Netscape där jag sitter nu men det ser fint ut IE 800*600 och IE 1024*800 :)

------------------
// Hazze

GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Tack så mycket!!! :)

Men har du nån koll på hur man gör för att göra så att rullningslisten i IE inte blir aktiv på den sidan? Beror det på att det är för mycket text i det lagret?

Om du kollar här så ser du att rullningslisten är inaktiv när man scrollar med dhtml-scrollern...

Jäkligt skumt... ;)

MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Jag upptäckte samma sak när jag fyllde lagret med mycket text. Man vill ju gärna inte ta bort scrollen helt eftersom någon med låg upplösning kanske måste scrolla.

Ingen som vet hur man kan slippa det?

------------------
Matti Kolu
www.mk.st

[Redigerat av Matti den 07 apr 2000]

M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Ja den vanliga scrollisten blir aktiv p.g.a att lagret är clipt men att resten av lagret ändå flyttas på sidan hela tiden och det är större än sidan...
Du kan undvika det genom att göra ett frameset med endast en fram om du inte vill ha flera...

//M@rtin

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.b943c234
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)