Är det möjligt att radbryta den text som ska finnas på en knapp?
I detta fallet så är jag ute efter att få knappen att passa in i en - inte så bred - tabell.
Har även haft denna fundering när det gällt alert-meddelanden.
Någon som vet något?
/sten
11 svar · 538 visningar · startad av webbmannen
Är det möjligt att radbryta den text som ska finnas på en knapp?
I detta fallet så är jag ute efter att få knappen att passa in i en - inte så bred - tabell.
Har även haft denna fundering när det gällt alert-meddelanden.
Någon som vet något?
/sten
Radbrytning i alertmeddelanden gör du med \n
\n = <br>
\n\n = <p>
Högerklicka på min sida så ser du ett exempel på en sådan radbrytning (endast IE).
Ett bra sätt att göra lite "smygreklam" och samtidigt skydda kod eller bilder :h
Hej på er och tack för hjälpen,
Nu har jag äntligen fått reda på hur jag radbryter ett alertmeddelande. Det är något som retat mig tidigare - men inte längre :e
FlashX,
Jag gillar skarpt din popup när man högerklickar på din sida. Mycket fyndigt ;)
RGB,
En vanlig knapp lyckas jag också göra en radbrytning på, men inte på min submitknapp :( Har försökt en stund nu men inte hittat rätt i mina "trial and error"-försök. Har du lyckats?
Hälsningar sten, som börjar gilla nicknamet webb så jag undertecknar from nu med detta :)
/webb
Webb:
Sorry "no can do"!
Dels så är input liksom image ett tomt element, dvs ingen sluttag. Dels så tolkas innehållet i value attributet för input som CDATA vilket innebär att det inte parsas (PCDATA).
Du får nog använda dig av en bild istället om du vill kontrollera storleken på submit knappen.
RGB,
Tack för svaret. Det tycks som jag hittat en av javascripts gränser här ;)
Jag får fundera ut vilken alternativ lösning som är den bästa.
/webb
"...Högerklicka på min sida så ser du ett exempel på en sådan radbrytning (endast IE). Ett bra sätt att göra lite "smygreklam" och samtidigt skydda kod eller bilder..."
Detta är inget skydd för Mac där det inte går att hindra högerklickande då det inte finns en högerknapp... :) Vi håller bara ner musknappen lite längre så kommer menyn fram som vanligt. Men det är ett hyffsat sätt att retas med Windows-folk. ;)
[Redigerat av Sune den 20 feb 2000]
Man kan väl göra scriptet så att det reagerar på den knappen också väl?
Men keypress eller vad det nu heter.
Jag tycker det här med att "avaktivera" högerknappen är idiotiskt.. Det är bara jobbigt om man som Win användare vill kopiera en e-post adress eller liknande ("Kopiera länkadress"). Vill man kopiera en site är det bara att skriva in sidans url i tex. Getright så får man även en lista på alla "under" sidor, bilder alla andra saker som hör till siten..
------------------
Matti Kolu
www.mk.st
Visst kan det vara irriterande men som Windowsanvändare så använder man väl mest [Ctrl] + [C] när man kopierar.
Det går ju också att använda [Shift] + [F10] som är tangentkommandot för högerklick.