webForumDet fria alternativet

Nollställa "aktiv" bild...

1 svar · 318 visningar · startad av Netmums

NetmumsMedlem sedan dec. 1999106 inlägg

Har ett litet problem...
Jag har en navbar med bilder som blir "aktiva" on mouseOver och onClick (scriptet direkt från Dreamweaver) och sen har jag i en annan frame en knapp med javascript:history.go(-1) och en med länk till startsidan. Problemet är nu att nollställa min navbar i de fall detta är aktuellt...låt säga att jag trycker på navbarknappen daghem och där trycker på tillbaka och hamnar på start. Som det är nu ser man startsidan och navbarknappen daghem är aktiv, inte riktigt så jag vill ha det.

Dessutom om man är på daghem sen klickar på navbarknappen skola och från skola trycker tillbaka så ska ju navbarknappen skola bli inaktiv och daghem bli aktiv...

Det är inte jag som har bestämt att det ska vara massa tillbakaknappar hit och dit, hade varit mycket enklare för mig om inte kunden propsat på såna där :( men å andra sidan; vem har sagt att livet ska vara enkelt?? ;)

Jag vet inte riktigt om jag krånglar till det för mig (och för er) i onödan men om nån förstår vad jag menar kanske nån kan hjälpa mig att lösa problemet?

Mvh
/Nett

NetmumsMedlem sedan dec. 1999106 inlägg

Ok, antingen förstår ingen vad jag menar eller så är det för svårt ;). Jag löser det på annat sätt...

/Nett

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)