Mr NilsMedlem sedan jan. 2000554 inlägg
har ett stort problem, det är det att på min sida: http://www.algonet.se/~mutbniq/rites/
så får jag fel när man skall kolla i gästboken, jag får felet parent.main är inte ett objekt.. blir bara fel i ie, hur kan jag lösa det?
vore sjukt tacksam för svar..
/Nils Wikberg
M@rtinMedlem sedan dec. 19991 214 inlägg
Jag kan inte hitta något som är fel...
Den fungerar helt perfekt i ie 5....
Det enda jag tycker kan skapa något problem i koden är att du inte har något semikolon, ;, efter anropet av funktionen för att öpnna det nya fönstre... men det ska väl inte skapa några problem.. och jag får ju som sagt inte några problem alls....
:)
//Martin
RGBMedlem sedan dec. 1999362 inlägg
Kan meddela att det blir fel i både IE&&NS.
Vad är det du vill åstakomma?
Mvh
//R.G.B
SuneMedlem sedan nov. 1999242 inlägg
Det fungerade bra på Mac i Netscape 4.7 så jag undrar vad det är för fel som du hittar R.G.B?
Det fungerar dock inte i Explorer. Och det kan vara ett bortglömt semikolon eller ett som är felaktigt placerat. Men då bör du nog ställa frågan i Perl,CGI delen där det finns kunniga på detta.
Sune:
Fel meddelandet lyder:
JavaScript Error: http://cgi.algonet.se/htbin/cgiwrap/mutbniq/guestbook.cgi
line 5:
parent.main has no properties.
Jag antar att du inte har konfigurerat NS på samma sätt som jag har. Stäng ner NS om du har det igång och lägg till följande rad i prefs.js :
user_pref("javascript.console.open_on_error", true)
starta om NS och kika igen.
Mvh
//R.G.B
PS bara rättade till länken.
[Redigerat av RGB den 20 jan 2000]
SuneMedlem sedan nov. 1999242 inlägg
Tjena RGB (känns konstigt att hälsa till en färgblandning ;))
Jaha, nu har jag gjort som du sa fast jag inte fattade varför. Fast jag ändrade i liprefs.js istället då det inte finns en fil på Mac för Netscape vid namn prefs.js (säg till om detta var dumt).
Fungerar fortfarande lika bra. Vad skulle det göra för skillnad? :q
Hej Sune!
Om man lägger till raden jag skrev i prefs.js iaf på win så öppnas samma fönster som om man skriver "javascript:" i adressfältet och trycker return när NS hittar ett javascript fel på en webbsida.
NS ignorerar enligt min erfarenhet inställningar i liprefs.js och prefs.js om dom inte känner igen dem.
Mvh
//R.G.B