BettanMedlem sedan dec. 199938 inlägg Jag har en html sida med två frames. I vänster frame finns två knappar. I höger fält visas rapport i html-format. Mha ena knappen sparas rapporten i pdf format. Den andra knappen ska skriva ut i pdf format men det scriptet har jag inte lyckats med. Jag behöver verkligen hjälp. Har kämpat i flera veckor.
Jag tackar på förhand!!
------------------
RGBMedlem sedan dec. 1999419 inlägg Hej Bettan!
En sak du kan prova är att lägga in den här kodsnutten i en function eller länk.
parent.frames[1].window.print();
Så bör den högra framen skrivas ut.
Ska nog tillläggas att du bara kan skriva ut document som är öppna i webbläsaren.
Mvh
//R.G.B
RickeMedlem sedan dec. 199920 inlägg Jag har haft problem att få Netscape 4.x att skriva ut sidor med javascript...
.print() funkar bra i explorer, men netscape skriver varken ut något, eller lämnar något felmeddelande.
------------------
//Ricke
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Det borde inte gå, eftersom PDF visas av en plugin, vars metoder ej är publika.
/G
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg Min kod har jag fått att fungera i Netscape.
<script language="JavaScript">
<!--
if (window.print) {
document.write('<form>'
+ '<input type=button name=print value="Skriv ut" '
+ 'onClick="javascript:window.print()"></form>');
}
// -->
</script>
Hur det förhåller sig med PDF har jag ingen aning om, men det låter troligt att det inte fungerar.
RGBMedlem sedan dec. 1999419 inlägg När jag tänker efter här så har emission naturligtvis rätt i att pdf-filer visas med hjälp av Adobe Acrobat även om man tittar på en pdf-fil i webbläsaren. Du får hur som helst upp en skrivut knapp i den frame som pdf-filen kommer att visas i då Acrobat laddas i webbläsarfönstret.
//R.G.B